مدیرکل بهزیستی قزوین خبر داد
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: 6 مرکز نگهداری از سالمندان در قزوین که دارای 300 تخت است، به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و همچنین به افرادی که مکانی برای نگهداری آن‌ها وجود ندارد، خدمات ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۳۵۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، 6 مرکز نگهداری از سالمندان در قزوین که دارای 300 تخت است، به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و همچنین به افرادی که مکانی برای نگهداری آن‌ها وجود ندارد، خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به هزینه‌های صرف شده برای نگهداری از سالمندان در مراکز نگهداری افزود: برای هر سالمند که در این مراکز نگهداری می‌شود، ماهانه 500 هزار تومان در قالب ارائه خدمات به مراکز نگهداری این افراد پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای هر سالمندی که در این مراکز نگهداری می‌شود در طول یک سال بیش از 6 میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان بهزیستی در قالب هزینه برای خدمات ارائه شده به مراکز نگه‌داری سالمندان پرداخت می‌شود.

وارثی تصریح کرد: همچنین علاوه بر نگه‌داری از سالمندان در این مراکز، روزانه جمعیت گسترده‌ای از افراد سالمند هم برای دریافت خدمات به مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی مراجعه کرده و در این مراکز خدماتی همانند فیزیوتراپی، کاردرمانی و مشاوره به این افراد ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته هر سالمندی که روزانه برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه می‌کند از سوی سازمان بهزیستی هزینه‌ای در حدود 340 هزار تومان پرداخت می‌شود و این مراکز 150 نفر را تحت پوشش دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به وجود تشکل غیردولتی با عنوان پیام‌آوران مهر امید در این اداره‌کل یادآور شد: این تشکل اقدامات و خدمات اجتماعی و فرهنگی را به سالمندان ارائه داده و همچنین سازمان بهزیستی هزینه درمان کمک توانبخشی به سالمندان نیازمند پرداخت می‌کند.

وارثی با اشاره به نیازهای جدی سالمندان مطرح کرد: سالمندان به وسایل و امکانات کمک توانبخشی و همچنین معیشت و رفاه زندگی نیاز دارند و با توجه به وجود نیازهای عاطفی در دوران سالخوردگی و سالمندی باید توجه ویژه به آن‌ها شده و اقدامات مطلوب در زمینه آراستگی ظاهری آن‌ها صورت گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه در کشور ایران به افراد بالای 65 سال سالمند گفته می‌شود، خاطرنشان کرد: شبکه جهانی بهداشت افراد بین 45 تا 59 سال را میانسال، 60 تا 90 سال را سالمند و 90 سال به بالا را کهنسال نامگذاری کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: 45 هزار زن سالمند در کشور به صورت پایلوت، آموزش زندگی بهتر، تغذیه و ورزش را دریافت می‌کنند چراکه بهترین راه سلامت در سالمندی ورزش و تغذیه مناسب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار