در پاسخ به مطالبه کارگران کنتورسازی
تجمع کارگران شرکت کنتورسازی به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق آن‌ها طی 6 ماه گذشته، همچنان ادامه دارد که مدیرعامل این شرکت در پاسخ به مطالبه کارگران ندای «ندارم» سر می‌دهد.
کد خبر: ۳۵۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، یکی از مشکلاتی که امروز کارگران با آن روبه‌رو هستند عدم پرداخت به موقع حقوق آن‌ها از سوی کارفرمایان بوده که این مهم با تجمع‌های اعتراض‌آمیز همراه است.

با توجه به اینکه کارگران از قشر زحمتکش جامعه محسوب می‌شوند، توجه به حقوق آن‌ها باید از سوی مسؤولان در اولویت قرار گیرد چراکه چرخه تولید و صنعت کشور به دست کارگران می‌چرخد.

تجمع کارگران شرکت کنتورسازی به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق آن‌ها در 6 ماه گذشته، همچنان ادامه دارد که باید مسؤولان استان قزوین برای تحقق حقوق کارگران تدابیر لازم را بیاندیشند.

(ش.ب) یکی از کارگران شرکت کنتورسازی در این تجمع به خبرنگار فارس در قزوین می‌گوید: حقوق 6 ماه متوالی به کارگران واحد کنتورسازی و 10 ماه به کارگران واحد رسانور هنوز پرداخت نشده است.

 

وی افزود: مدیرعامل شرکت در پاسخ به مطالبات کارگران ضمن توهین اذعان کرد که می‌توانید شکایت خود را نزد رهبری اعلام کنید.

دیگر کارگران شرکت کنتورسازی هم در ادامه با اشاره به اینکه مدیرعامل این شرکت 600 میلیارد ریال از سال 87 تسهیلات دریافت کرده است، مطرح کردند: این تسهیلات در شرکت کنتورسازی هزینه نشده است.

این کارگران با ابراز ناراحتی اضافه کردند: گفته‌ها و شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیرعامل شرکت کنتورسازی برای اینکه حقوق کارگران را پرداخت نکند، دست به نیرنگی زده و خیال پرداخت حقوق معوقه کارگران را ندارد.

مدیرعامل شرکت کنتورسازی نسبت به پرداخت حقوق کارگران اقدامی نمی‌کند و در پاسخ به مطالبه آن‌ها ندای «ندارم» سر می‌دهد.

کارگران کنتورسازی ادامه دادند: اگر مدیرعامل ادعا می‌کند پولی ندارد که حقوق کارگران را پرداخت کند، پس تسهیلات دریافتی را به چه منظور هزینه کرده است؟

اگر مدیرعامل اظهار می‌کند که می‌خواهد کنتور تولید کند، پس چرا هیچ خبری از تولید آن نیست و به دروغ برای شرکت بورس مستندسازی کرده است که اقدام به ساخت 201 صندوق فروشگاهی کرده، درحالی ‌که 12 صندوق تولید شده است.

 

به اذعان کارگران، مدیرعامل شرکت کنتورسازی بیمه آن‌ها را یک ماه در میان واریز کرده تا فردی نتواند از این بیمه‌ها استفاده کند؛ 400 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند که برای هیچ یک از آن‌ها بیمه واریز نشده است.

گرچه برای رفع مشکل، کارگران شرکت کنتورسازی نزد امام جمعه قزوین و مسؤولان استانداری و نماینده مجلس مراجعه کرده‌اند اما تاکنون اقدامی برای رفع مشکل آن‌ها صورت نگرفته است.

کارگران با اظهار گلایه و شکایت فراوان از ضعف مدیریت شرکت کنتورسازی تصریح کردند: هیچ تولیدی در این شرکت صورت نگرفته و تسهیلاتی که به آن اختصاص داده شده بود، در جایی دیگر هزینه شده است.

کارگران شرکت کنتورسازی نامه مکتوب به سازمان خصوصی‌سازی ارسال کرده‌اند که در پاسخ نامه آن‌ها اعلام شده که این موضوع ارتباطی به کارگران ندارد و در نتیجه، پیگیر کار آن‌ها نشدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار