معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین:
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین گفت: برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر قزوین بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی تدوین شده که تحقق این مهم گامی اساسی در نظام بودجه‌ریزی عملیاتی در شهرداری‌ها است.
کد خبر: ۳۵۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 04 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا خزائلی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: برنامه پنج ساله دوم توسعه، توسط وزارت کشور به شهرداری قزوین ابلاغ شده و شهرداری قزوین هم براساس این برنامه، نسبت به تدوین چشم‌انداز شهر قزوین اقدام کرده است.

وی افزود: برنامه پنج ساله دوم توسعه کشور یک سال با تأخیر به مجلس شورای اسلامی تقدیم و تصویب شده است.

خزائلی افزود: شهرداری قزوین تدوین برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر قزوین را به تأخیر انداخت تا برنامه خود را بر اساس برنامه پنج ساله دوم توسعه کشور تدوین کند به همین دلیل در سال گذشته، لایحه یک سال تأخیر ارائه این برنامه را به تصویب شورا رساند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین اضافه کرد: اکنون برنامه چشم‌انداز شهر قزوین بر اساس اسناد بالادستی توسعه کشور نوشته شده و مطالعات آن هم از سوی کارمندان مجرب شهرداری قزوین و با مشورت اعضای هیأت علمی کشور و اساتید مجرب انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: تدوین این برنامه با مسؤولیت مدیر واحد آموزش و پژوهش شهرداری قزوین بر اساس زمان‌بندی با موفقیت انجام شده است.

خزائلی گفت: مطالعات برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر قزوین در 400 صفحه انجام شده که چشم‌انداز و راهبردها در دو برنامه 60 صفحه‌ای و در نهایت 4 صفحه تنظیم شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین یادآور شد: آئین‌نامه اجرایی وزارت کشور را به یک برنامه کامپیوتری تبدیل کردیم که سایر شهرداری‌ها هم بتوانند نسبت به خرید آن از شهرداری قزوین اقدام کنند.

خزائلی بیان کرد: در چشم‌اندازها و راهبردهای برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر قزوین تدوین شده، باید با اعضای شورای اسلامی شهر قزوین جلسه برگزار شود تا در صورت تصویب بتوانیم این برنامه را در بودجه 96 شهرداری قزوین لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر قزوین موجب متحول شدن کدگذاری پروژه‌ها در بودجه 96 شهرداری قزوین می‌شود، مطرح کرد: این مهم گام اساسی نظام بودجه‌ریزی بر مبنای چشم‌انداز و بودجه‌ریزی عملیاتی است که شهرداری قزوین آن را اجرا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین تصریح کرد: برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر قزوین بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی تدوین شده که تحقق این مهم گامی اساسی در نظام بودجه‌ریزی عملیاتی در شهرداری‌ها است.

خزائلی گفت: تدوین این برنامه براساس بودجه‌ریزی عملیاتی موجب دسترسی گزارش‌دهی آسان‌ است که تحقق این مهم هدف بزرگی بوده که در شهرداری قزوین محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم برنامه فوق را به بودجه 96 شهرداری قزوین برسانیم، می‌توانیم گزارش‌بهای تمام شده هر پروژه را در هر موضوعی براساس نظام کدگذاری استخراج کنیم.

گفتنی است، بودجه‌ریزی عملیاتی همواره به عنوان یک نظام مدیریت برای ارتقای کارایی و اثربخشی مصرف منابع مالی سازمانی، مورد توجه جدی سازمان‌ها بوده که در تدوین برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر قزوین لحاظ شده است.

اجرای برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر قزوین به سوی افزایش شفافیت در مصرف منابع مورد نیاز فعالیت‌ها، تولید خروجی دستیابی به اهداف راهبردها و همچنین پاسخگویی بیشتر سوق می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار