قائم مقام اداره کل کمیته امداد قزوین بیان کرد
قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: سهمیه واگذاری پنل خورشیدی به مددجویان کمیته امداد استان قزوین 1000 مورد تعیین شده که سهمیه شهرستان آبیک، 150 مورد است.
کد خبر: ۳۶۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 19 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، امیر خوش‌نیت در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سفر هیأت دولت به استان قزوین خیرات و برکات خوبی به همراه داشته که اختصاص بیش از 700 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال‌زایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد از تبصره 26 یکی از خیرات بوده است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از اعتبارات اشتغال‌زایی از تبصره 26 به بانک‌های استان قزوین ابلاغ شده که سهمیه شهرستان آبیک 10 درصد از این اعتبارات است.

قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: برای شهرستان آبیک از تبصره 26 برای اشتغال‌زایی حدود 324 نفر 63 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

خوش‌نیت اضافه کرد: میزان پرداختی تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد شهرستان آبیک از بانک ملی 14 مورد بود که تاکنون 11 مورد پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی بانک کشاورزی مقرر شده به 24 مددجو تسهیلات اشتغال پرداخت شود که به تازگی پرونده‌ها به شعب بانک‌های ملی آبیک و خاکعلی ارسال شده اما هنوز پرداخت نشده است.

این مسؤول اذعان کرد: از سوی بانک ملت برای 57 نفر از مددجویان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که در حال حاضر 13 نفر دریافت کرده‌اند.

قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین به میزان پرداخت تسهیلات اشتغال از سوی بانک توسعه تعاون و سپه به ترتیب 6 و دو  نفر اشاره و افزود: از سوی بانک توسعه تعاون تاکنون یک مورد وام پرداخت شده و از سوی بانک سپه پرداخت نشده است.

خوش‌نیت ادامه داد: میزان پرداختی بانک صادرات به 67 مددجو بوده که فعلاً پرداخت صورت نگرفته؛ در حالی که بخش قابل توجهی از سهمیه شهرستان آبیک به این بانک اختصاص یافته که باید کارسازی لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با پیگیری مسؤولان و همکاری بانک‌های شهرستان آبیک، پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان موجب خروج آنان از چرخه حمایتی دولت شده و خودکفایی آنان را به همراه دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شرکت توزیع برق، کمیته امداد و پیمانکار مقرر شده در زمینه پنل‌های خورشیدی تسهیلات بانکی در اختیار مددجویان کمیته امداد استان قزوین قرار گیرد.

قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین بیان کرد: سهمیه واگذاری پنل خورشیدی به مددجویان کمیته امداد استان قزوین یک هزار مورد است که سهمیه شهرستان آبیک، 150 مورد است و معادل این درخواست، افراد آماده به کار وجود دارد.

خوش‌نیت با بیان اینکه طرح راه‌اندازی نیروگاه‌های پنج مگاواتی تولید برق خورشیدی از این ماه آغاز می‌شود افزود: اعتبار مصوب برای فعالیت هر مددجو در زمینه پنل خورشیدی تا 150 میلیون ریال از سوی کمیته امداد و مابه‌التفاوت آن از تبصره 26 و پرداخت تسهیلات بانکی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در برخی از بانک‌ها با مشکل‌ مواجه هستیم که به عنوان نمونه برای دریافت وام 150 میلیون ریالی از سوی بانکی، سه ضامن کارمند درخواست شده که مهیا کردن آن برای مددجویان امکان‌پذیر نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار