رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین مطرح کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه روزانه یک هزار و 500 تا یک هزار و 700 تن شیر در این استان تولید و به نقاط مختلف کشور حمل می‌شود، گفت: 20 واحد فرآوری شیر در استان قزوین فعال است.
کد خبر: ۳۶۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر متقی‌فرد در هشتمین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان و هیأت همراه و نمایندگان مجلس، تولیدکنندگان و صادرکنندگان برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین قطب کشاورزی کشور بوده و بی‌بدیل‌ترین دشت کشاورزی را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه دفع آفات نباتی در دهه 50 در استان قزوین تأسیس شد، افزود: امروز واحدهای بزرگ کشت صنعت و صنایع تبدیلی در این استان فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه روزانه یک هزار و 500 تا یک هزار و 700 تن شیر در این استان تولید و به نقاط مختلف کشور حمل می‌شود، اضافه کرد: 20 واحد فرآوری شیر در استان قزوین فعال است.

متقی‌فرد ادامه داد: سالانه 350 هزار تن انگور در استان قزوین تولید می‌شود و در این زمینه قزوین برترین تولیدکنندگان را دارد و با داربستی کردن باغات انگور و آبیاری نوین توانسته گام‌های ارزنده‌ای در اقتصاد استان بردارد.

این مسؤول یادآور شد: قزوین با مشکل آب و خشکسالی 20 ساله روبه‌رو است که استفاده بهینه از آب، حیات دشت قزوین را به مخاطره نمی‌اندازد و می‌توان بر اساس آن یک جهش در فعالیت اقتصادی و منابع آبی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در سفر هیأت دولت به این استان مقرر شد که 20 هزار هکتار از اراضی استان تحت آبیاری نوین قرار گیرد که این مهم می‌تواند در حوزه صادرات نقش برجسته و جهشی هدفمند و توسعه سه برابری محصولات را داشته باشد.

متقی‌فرد اضافه کرد: یکی از عمده مشکلات صادرکنندگان عدم اختصاص بهره برای صادرات، عدم پایانه‌های ریلی برای حمل و نقل محصولات است که امیدواریم با تدابیر دولت بتوان این مشکلات را برطرف کرد.

وی مطرح کرد: صادرات در حوزه کشاورزی و صنعت دارای مشکل است که امیدواریم با عزم ملی تدابیری بیاندیشیم تا این مشکلات برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: امیدواریم طی سال آینده در مقابل واردات، صادرات کشمش و انگور هم صورت گیرد تا فاصله بین واردات و صادرات پُر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار