مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين تاکید کرد
جلسه هم‌انديشي براي ايمن‌سازي مجموعه بازار سنتي قزوين با حضور روساي اتحاديه اصناف شاغل در بازار به ميزباني سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمني شهرداري قزوين برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در این جلسه با اشاره به بافت سنتی و مساحت نزدیک به 140 هزار مترمربع بازار قزوین از لزوم توجه ویژه به پیشگیری از وقوع حریق و حوادث در این محل تأکید کرد.

ابوالفضل ذوالقدر افزود: درزمینهٔ تحقق این مهم کارکنان واحد پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی به‌ صورت روزانه نسبت به بازدید از بازار و اصناف مختلف اقدام  و توصیه‌های لازم را در خصوص ارتقاء ایمنی و رفع مخاطرات موجود، در غالب دستورالعمل‌های استاندارد شده به مالکان و کسبه اعلام و ارائه می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی از روسا و همه اتحادیه‌های اصناف بازار درخواست کرد تا با حضور در کلاس‌های رایگان آموزش کار با کپسول آتش‌نشانی، مهارت‌های مقدماتی اطفاء حریق را فرا بگیرند و نسبت به خرید و نگهداری یک خاموش‌کننده در همه مغازه‌های داخل بازار اقدام کنند.

وی همچنین از همه اصناف درخواست کرد تا به توصیه‌های کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در خصوص رفع معایب و ناایمنی‌های موجود در محل کسب خود اقدام کنند.

ذوالقدر در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین جلساتی با حضور و مشارکت اصناف شاغل در بازار و همکاری همه کسبه باعث افزایش روزافزون ایمنی در محدوده بازار قزوین و پیرو آن موجب کاهش نرخ وقوع حریق و حوادث در محدوده پرترددی مانند بازار سنتی قزوین می‌شود.

گفتنی است؛ حاضرین در ابتدا در این جلسه با نمایش فیلمی از مشکلات و مخاطرات موجود در محدوده بازار قزوین آگاهی یافتند و سپس با ارائه توضیحاتی با دغدغه‌های سازمان آتش‌نشانی در رابطه با افزایش ایمنی محدوده بازار سنتی قزوین و مشکلات پیش روی آتش‌نشانان آشنا شدند.

کولجی، رئیس اتحادیه اصناف و چند تن از روسای اتحادیه‌ها در این جلسه نیز نظرات خود را مطرح کردند و با ارائه توضیحاتی پیرامون مشکلات اصناف و درخواست‌های خود از سازمان‌های مختلف، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار