مدیر‌کل دامپزشکی قزوین خبر داد
مدیر‌کل دامپزشکی استان قزوین از آغاز واکسیناسیون دام‌های سنگین قزوین علیه تب برفکی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 31 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین، سید بهمن نقیبی با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌های سنگین قزوین علیه تب برفکی آغاز است، اظهار داشت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مسری دامی است که در صورت بروز و شیوع می‌تواند سبب ایجاد خسارات سنگین اقتصادی به صنعت دامپروری شود.

وی افزود: واکسیناسیون سراسری دام‌های سنگین استان قزوین از تاریخ 10 بهمن ماه آغاز و به مدت 30 روز کاری در سطح واحدهای دامی حاوی گاو و گوساله در این استان به مرحله اجرا در می‌آید که با  توجه به وارداتی بودن واکسن مورد استفاده در عملیات، تأمین هزینه خرید واکسن برعهده دامداران است.

مدیر‌کل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های موجود در تأمین اعتبار مورد نیاز برای واکسیناسیون، هزینه انجام واکسیناسیون در واحدهای صنعتی برعهده دامداران است اما در مورد واحدهای روستایی صرفاً هزینه خرید واکسن برعهده دامداران بوده و انجام واکسیناسیون بصورت رایگان است.

نقیبی اضافه کرد: از آنجا که انجام هر نوع واکسیناسیون به دلیل استرس وارده به دام سبب افت تولید مقطعی می‌شود و استفاده از مکمل‌های ویتامینه و مواد ضد استرس دو روز قبل از تزریق واکسن در کاهش اثرات ناشی از واکسن مؤثر است.

این مسؤول مطرح کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مسری دامی است که در صورت بروز و شیوع می‌تواند سبب ایجاد خسارات سنگین اقتصادی به صنعت دامپروری شود و رعایت اصول قرنطینه‌ای - بهداشتی به همراه واکسیناسیون مناسب، نقش مهمی در کنترل بیماری و کاهش خسارات اقتصادی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار