رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک از دستگیری 8 شکارچی در روستای شهرآباد بخش بشاریات این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 01 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، اکبر کشت‌پرور گفت: طی گشت مأموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک، گزارشات مردمی و علاقمند به حیات‌وحش، هشت شکارچی در روستای شهرآباد بخش بشاریات این شهرستان و منطقه شکار و تیراندازی ممنوع دشت الله‌آباد دستگیر شدند.

وی افزود: هشت شکارچی از استان گلستان برای شکار در منطقه شکار و تیراندازی دشت‌الله‌آباد حضور یافته بودند که دارای هشت قلاده سگ بودند و پس از دستگیری آن ها، چهار سر خرگوش هم ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: شکارچیان متخلف به دادگاه بخش بشاریات شهرستان آبیک معرفی شدند.

کشت‌پرور با بیان اینکه امروز نسل حیات‌وحش در معرض تهدید قرار دارد و از همه طرف مناطق در حال جزیره‌ای شدن هستند، اضافه کرد: از مردم و دوستداران حیات‌وحش درخواست می‌شود مساعدت لازم را برای حفظ  نسل حیات‌وحش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شکار حیات‌وحش امر پسندیده‌ای نیست چراکه فشار بر روی حیات وحش بسیار بوده و رو به تهدید است.

این مسؤول اذعان کرد: در این فصل بیشتر حیوانات، کم‌کم نسبت به جفت‌گیری و آبستن شدن اقدام می‌کنند که نیاز به حمایت مردم داشته و برای بقای نسل حیات‌وحش همه باید مساعدت کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک تأکید کرد: از شکارچیان درخواست می‌شود پس از أخذ پروانه شکار، در محدوده‌ها و مناطق غیرممنوعه اقدام به شکار کرده و از شکار در این فصل و مناطق ممنوعه پرهیز کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار