مدیرکل محیط زیست قزوین:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: عوامل تهدید‌کننده و مخرب محیط زیست این استان بررسی و شناسایی شد.
کد خبر: ۳۷۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 01 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سیاوش شمسی‌پور در دومین نشست کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان که با حضور مدیر‌کل بحران استان قزوین، کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی صبح امروز در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: پس از بررسی‌های صورت گرفته مهمترین عوامل تهدید کننده و مخرب محیط زیست استان قزوین مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با اشاره به بحران آب، اپیدمی و بیماری‌های حیات وحش، بیابان‌زایی، گرد و غبار و آتش‌سوزی در زیستگاه‌های استان قزوین و عرصه‌های طبیعی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ویژه چهار موضوع‌، ارائه برنامه در زمینه اجرای شدن اقدامات هر یک از دستگاه‌های مسؤول در زمینه انجام وظایف خود از اهم برنامه‌های کار گروه مخاطرات زیست محیطی این استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان میزان بحران در این استان گفت: از الزامات جلوگیری از ایجاد بحران در استان قزوین، تشکیل کمیته فنی، کارشناسی برای بررسی و ارائه برنامه و در نهایت تصویب برنامه مدیریت بحران زیست محیطی تدوین شده و مشخص شدن وظایف هر یک از دستگاه‌های مسؤول در این خصوص در سه فصل قبل، حین و پس از بحران است.

شمسی‌پور با خاطر‌نشان کردن اهمیت دریاچه اوان در منظر گردشگری منطقه الموت، بار دیگر وظایف دستگاه‌های مسؤول در این خصوص را برشمرد و تنها راه حفاظت یکپارچه از این موهبت الهی را همدلی و هماهنگی دستگاه های مسؤول عنوان کرد.

این مسؤول از دیگر مخاطرات زیست محیطی استان قزوین بلندمرتبه‌سازی‌های غیر اصولی در استان قزوین و ایجاد جزایر حرارتی برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان به دلایل اصلی بروز بیماری‌های واگیر در بین حیات وحش این استان پرداخت و یادآور شد: دلیل اصلی بروز بیماری‌های نظیر طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک ppr در استان قزوین، ورود غیر‌قانونی دام برای چرا به ویژه دام‌های آلوده از استان‌های همجوار است.

رضا گروسی مدیر‌کل بحران استان قزوین هم در ادامه این نشست ضمن برشمردن اهم دغدغه‌های زیست محیطی این استان بر همدلی و هماهنگی و یکپارچگی وظایف دستگاه‌ها و ایجاد حس مسؤولیت‌پذیری در این خصوص تأکید ویژه کرد.

گفتنی است در پایان جلسه مصوب شد تمام موارد تهدید‌کننده محیط زیست استان قزوین که مطرح شد، در سطح کمیته‌های فنی، نظارتی و با حضور کارشناسان مورد پیگیری و اقدام‌سازی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار