سومین جشنواره ساخت آدم‌برفی با حضور پرشور شهروندان اردبیلی در ورودی منطقه نمونه گردشگری شورابیل برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 03 February 2017


 

به گزارش تابناک اردبیل، جشنواره آدم‌برفی به مدت سه سال است با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری زمستانی اردبیل و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی توسط شهرداری اردبیل برگزار می‌شود.

دور سوم این جشنواره با حضور انبوه شهروندان همراه شد بطوریکه تمامی مسیرهای منتهی به محل برگزاری جشنواره با ترافیک سنگین خودروها مواجه و تردد شهروندان به سختی امکان‌پذیر بود.

با وجود سردی هوا و دمای شش درجه زیر صفر بیش از ۵۰۰ شهروند اردبیلی در این جشنواره حضور یافتند.

یکی از شهروندان گفت: اقدام شهرداری در برگزاری این جشنواره قابل‌تقدیر است؛ چرا که زمینه‌های تفریح و سرگرمی در شهر اردبیل به ویژه در زمستان محدود است و چنین برنامه‌هایی می‌تواند فرصت تفریح و سرگرمی را به‌خصوص برای جوان‌ترها به دنبال داشته باشد.

نازنین رستمی با طرح این پیشنهاد که جشنواره به مدت چند روز متوالی و یا چند روز در طول ماه‌های فصل زمستان برگزار شود، اضافه کرد: لازم است شهرداری اردبیل برای بهبود امکانات تفریحی جوانان برنامه‌های متنوع اجرا کند.

شهروند دیگری گفت: دو فرزند من مدت‌ها است که از من درخواست می‌کنند برای ساخت آم برفی آن ها را به مکان مناسبی ببرم که البته حال و هوای جشنواره متفاوت بوده و نشاط خاصی دارد.

احد علایی معتقد است برنامه‌هایی از این دست برای تقویت روحیه تمامی گروه‌های سنی ضروری است و می‌تواند شادی و نشاط را در بین شهروندان تشدید کند.

در عین حال شهردار اردبیل برگزاری جشنواره آدم‌برفی را بخشی از برنامه‌های ارتقا نشاط اجتماعی و سرزندگی شهری دانست و افزود: شهرداری اهداف کاری خود را در صرف برنامه‌های عمرانی نمی‌داند.

حمید لطف‌اللهیان تصریح کرد: شعار ما این است که حتی برنامه عمرانی انسان‌محور باشد و تمامی اقداماتی که در بدنه شهرداری و برای شهروندان انجام می‌شود با توجه به سلامت جسمی و روحی شهروندان باشد.

وی تأکید کرد: به عنوان مثال نمی‌توان دست به فعالیت عمرانی زد و به رویکرد انسان‌محور آن توجه نداشت بلکه ضروری است هر اقدامی با نگاه فرهنگی و انسان‌محور مدنظر قرار گیرد.

شهردار اردبیل برگزاری این برنامه مصادف با میلاد حضرت زینب (س) را فرصتی برای تقویت نشاط و شادی در خانواده‌ها دانست و افزود: برای برگزاری این جشنواره در سطح ملی برنامه‌هایی مدنظر داریم.

به گفته لطف‌اللهیان ضروری است با توجه به اقلیم اردبیل جشنواره آدم‌برفی به عنوان برند جشن و شادی این شهر شناخته شود و در بهمن‌ماه اردبیلی‌های مقیم شهرهای دیگر نیز به این شهر آمده و در این جشن سهیم باشند.

جشنواره آدم‌برفی در حالی برگزار شد که برخی شهروندان اردبیلی جشن خود را با خاطره شهدای آتش‌نشان گره زدند.

سازه‌های برفی متعددی در این جشنواره به یاد آتش‌نشانان شهید و جان‌باختگان پلاسکو احداث و به یاد و خاطره آن ها ادای احترام شد.

این جشنواره در وضعیتی برگزار شد که شب گذشته شهر اردبیل با ۲۴ درجه زیر صفر کمترین دمای خود در سال جاری را تجربه کرده و به عنوان سردترین نقطه کشور انتخاب شده است.

جشنواره ساخت آدم‌برفی نشان داد که بر خلاف تصوری که شرایط نامطلوب جوی را بهانه و مانع برنامه‌های شاد و گردشگری این شهر می‌داند، حتی زمستان سرد اردبیل نیز سرشار از قابلیت‌های متعدد گردشگری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار