همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س)
همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و به مناسبت روز پرستار مراسم تجلیل از پرستاران بیمارستان ۵۵۳ ارتش استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 04 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و به مناسبت روز پرستار و تقارن این روز با ایام‌الله دهه مبارک فجر مراسم تجلیل از پرستاران بیمارستان 553 ارتش استان قزوین با حضور مسؤولان امشب در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد.

مسؤول مجتمع‌های فرهنگی تیپ 116 شهید صفوی قزوین در این مراسم با اشاره به سخن گهربار پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: هر فردی یک شبانه‌روز از بیماری مراقبت کند، خداوند او را با حضرت ابراهیم خلیل‌الله(ع) برانگیزد و آنگاه از صراط همچون برق جهنده شتابان بگذرد.

حجت‌الاسلام سیدجمال‌الدین مقیمی افزود: پاداش تأمین نیاز بیمار شامل حال رئیس، مدیر، پرستاران، همراهان و کارکنان بیمارستان می‌شود چراکه در این امر مهم و خداپسندانه سهم داشته و شریک هستند.

وی ادامه داد: فردی که در برای تأمین نیاز بیماری بکوشد و این نیاز چه برآورده شود، چه تأمین نشود از گناهان این فرد همانند روزی که از مادر متولد شده است، گذشت می‌شود.

مسؤول مجتمع‌های فرهنگی تیپ 116 شهید صفوی قزوین  تصریح کرد: تمام افرادی که به عیادت بیماران می‌روند از بیمار بخواهند که برای آن‌ها دعا کنند چراکه دعای بیمار در اجابت همانند فرشتگان است.

مقیمی با بیان اینکه عظمت و مقام هر فرد چه مرد و زن به انتخاب آگاهانه و از روی بصیرت است، خاطرنشان کرد: از دیدگاه قرآن کریم زن و مرد نفس واحد بوده و هیچ فرقی با هم ندارند همان طور که خداوند به حضرت مریم(س) می‌فرماید، من تو را انتخاب کرده‌ام چراکه زن می‌تواند به جایگاهی برسد که مائده آسمانی برای آن نازل شود.

این مسؤول یادآور شد: زن می‌تواند همانند مادر حضرت موسی(ع) به جایگاهی برسد که خداوند متعال به قلب او الهام کند همان طور که قرآن کریم همسر فرعون را به عنوان الگوی همه مردها و زنان معرفی کرده است.

مسؤول مجتمع‌های فرهنگی تیپ 116 شهید صفوی قزوین با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید، انتخاب‌هایتان با آگاهی و بصیرت باشد،‌ مطرح کرد: انتخاب‌های ائمه اطهار(ع) با آگاهی و بصیرت بوده که نمونه آن را می‌توان در اقدام همسر حضرت زینب‌کبری(س) مشاهده کرد، با اینکه تاجر بوده تجارت را رها کرده و در راه حضرت امام حسین(ع) با این امام بزرگوار همگام شده است.

مقیمی اضافه کرد: حضرت زینب‌کبری(س) در سخنرانی‌های خود از امامت و ولایت سخن گفته و همه چیز را برای خداوند دانسته به‌ گونه‌ای که همه عقل‌ها از درک عظمت این حضرت عاجز مانده بود.

وی با بیان اینکه شجاعت حضرت زینب‌کبری(س) از پدر بزرگوارش حضرت علی(ع) به ارث رسیده است، تصریح کرد: حضرت زینب‌کبری(س) در زمان اسارت با وجود تمام مصیبت‌ها به یزید ملعون گفت من تو را حقیر و کوچک می‌بینم.

گفتنی است، در پایان مراسم از پرستاران بیمارستان 553 ارتش قزوین تقدیر و تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار