مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خواستار شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: نگاه سازمانی بر مناطق حفاظت شده، مدیریت مشارکتی و دخیل کردن جوامع محلی در امر حفاظت است.
کد خبر: ۳۷۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 05 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سیاوش شمسی‌پور در نشستی با جمعی از اعضا شوراهای اسلامی و دهیاران منطقه حفاظت شده باشگل که  با هدف تبیین مدیریت مشارکتی منطقه حفاظت شده باشگل برای دهیاران و شوراهای منطقه انجام شد، گفت: نگاه سازمانی بر مناطق حفاظت شده، مدیریت مشارکتی و دخیل کردن جوامع محلی در امر حفاظت است بنابراین حفاظت مناطق با رعایت اصل تأمین اقتصاد محلی از شاخص‌های توسعه متوازن و پایدار در مناطق محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اهالی زحمتکش منطقه، سال‌ها است که سایه حفاظت را بر عرصه‌های خود حس کرده‌اند بنابراین زمان آن فرارسیده که منافع منطقه حفاظت شده باشگل با رعایت اصل حفاظت به جوامع محلی و صاحبان اصلی که همانا روستاییان منطقه هستند، برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین یادآور شد: به همین منظور در آینده نزدیک گروهی تسهیل‌گر که تجارب و فنون مربوطه را به خوبی می‌دانند در بین روستاهای هدف آمده و با شناسایی ظرفیت‌های مختلف به ارائه راهکارها در نزد روستاییان می‌پردازند.

در ادامه مظفری معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان قزوین به برنامه‌های بخشی و مرتبط با موضوع اشاره و مطالبی بیان کردند.

گفتنی است در پایان هر یک از نمایندگان روستاهای مدعو دغدغه‌ها، انتقادات، پیشنهادات خود را برای اجرای برنامه‌های مشارکتی ارائه و موافقت خود را با این نوع مدیریت اعلام کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار