مدیرکل فنی و حرفه‌ای قزوین:
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین با بیان اینکه 68 کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای دائمی در استان وجود دارد، گفت: 70 درصد این کارگاه‌ها به‌روز بوده و مسؤولیت خدمات‌رسانی به مردم را برعهده دارد.
کد خبر: ۳۷۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 07 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، منصور جلیلوند در نشست خبری که  با حضور اصحاب رسانه استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه 68 کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای دائمی در این استان وجود دارد، اظهار داشت: 70 درصد این کارگاه‌ها به‌روز بوده و مسؤولیت خدمات‌رسانی به مردم را برعهده دارد.

وی افزود: در سال جاری تاکنون 59 هزار و 539 نفر ساعت آموزش در پادگان‌ها و 151 هزار و 988 نفر ساعت آموزش در زندان‌های استان قزوین برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در روستاهای این استان هم خدمات‌رسانی فنی و حرفه‌ای بر اساس اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی افراد محروم جامعه صورت گرفت که در این زمینه طی 9 ماه سال جاری، آموزش‌های روستایی در 51 روستا ارائه شد که در مجموع 421 هزار و 373 نفر ساعت بوده است.

جلیلوند یادآور شد: تنها ارگانی که در کشور مسؤولیت برگزاری دوره‌های غیررسمی مهارتی را دارد، سازمان فنی و حرفه‌ای است بنابراین هر ارگانی که بخواهد وارد بخش مهارتی شود، ممنوع است مگر اینکه محورهای لازم را از این سازمان دریافت کند.

* ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستائیان

این مسؤول تصریح کرد: از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین در بخش صنعت و اصناف 257 هزار و 145 نفر ساعت در سال جاری آموزش داده شده است که نشان از افزایش 16.9 درصد میزان تعهد شده دارد.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به نوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که به روستائیان ارائه داده می‌شود، افزود: رویکرد آموزش‌هایی که به روستائیان ارائه می‌شود به گونه‌ای است که سبب مهاجرت آنان به شهرها نشود و افراد آموزش‌دیده بتوانند در روستا برای خود کسب و کار ایجاد کنند.

جلیلوند اضافه کرد: اقدامات بسیار مطلوبی در حوزه دانشگاه‌ها و دانشجویان وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از تجهیزات لارم برای آموزش دانشجویان و فارغ‌التحصیالان دانشگاهی است تا توانمند شده و بتوانند با آموختن یک حرفه وارد بازار کار شوند.

وی عنوان کرد: تاکنون 121 هزار و 472 نفر ساعت آموزش به دانشجویان استان قزوین ارائه شده که برای این اداره‌کل قانع کننده نیست و باید افزایش یابد.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین تصریح کرد: نوع نگاه مسؤولان در سال آینده حرکت به سمت آموزش IT و ICT است زیرا این آموزش‌ها برای توانمندسازی جوانان ضرورت دارد.

جلیلوند با اشاره به ارائه آموزش‌‎های فنی و حرفه‌ای به صورت مجازی گفت: طرح پژوهشی آموزش از طریق تلفن همراه و اینترنت عمق نفوذ در خانواده‌ها و دانشجویان است که این فرصت را برای علاقمندان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فراهم کند تا بخشی از آموزش‌های تئوری را به صورت اینترنتی فرا گیرند و فقط برای بخش عملی آموزش مراجعه حضوری داشته باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: به منظور کاهش آمار بیکاری جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سعی داریم آموزش‌های بیشتری را ارائه دهیم زیرا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این اداره‌کل بحث مهارت‌آموزی دانشجویان است.

* اجرای طرح مادران کارآفرین‌پرور در قزوین

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به اجرای طرح «مادران کارآفرین‌پرور» مطرح کرد: دوره‌های کوتاه‌مدت 32 ساعته برای مادران در نظر گرفته شده است که بر اساس آن مادران فرزندان خود را آموزش دهند تا وقتی که این فرزندان وارد محیط کار می‌شوند، با معنای کارآفرینی آشنا باشند.

به گفته جلیلوند تاکنون 51 هزا نفر ساعت آموزش در قالب طرح«مادران کارآفرین» به متقاضیان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه 39 هزار و 116 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای هم از سوی تیم‌های سیار شهری ارائه شده است، عنوان کرد: 202 آموزشگاه خصوصی فنی‌و حرفه‌ای در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد 168 آموزشگاه به طور مستمر فعال است.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین تصریح کرد: طی سال گذشته در مجموع 2 میلیون و 111 هزار و 465 نفر ساعت آموزش ارائه شده بود که این رقم در سال جاری تاکنون به 2 میلیون و 500 هزار نفر ساعت رسیده است.

جلیلوند یادآور شد: تنها ارگانی که در سطح کشور مسؤولیت برگزاری دوره‌های آموزشی غیررسمی را برعهده دارد، فقط سازمان فنی و حرفه‌ای بوده و بنابراین هر ارگانی بخواهد وارد بحث مهارتی شود ممنوع است مگر اینکه مجوزهای لازم را از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و یا به تبع آن از ادارات کل فنی و حرفه‌ای در استان قزوین دریافت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار