مدیر حوزه علمیه قزوین تأکید کرد
مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: ائمه جماعات این استان باید برای ثبت‌نام و جذب جوانان در حوزه علمیه تبلیغ داشته باشند تا برای خود و جوانان باقیات و صالحات ثبت کنند.
کد خبر: ۳۷۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 07 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی عباسی در همایش سنگر فیروزه‌ای که در مسجدالنبی‌(ص) شهر قزوین برگزار شد، با بیان اینکه دین اسلام به هر جایگاهی رسیده به وسیله علما بوده است، اظهار داشت: برترین و والاترین علما پیامبر مکرم اسلام و ائمه معصوم(ع) هستند که در دوره‌های مختلف تاریخ از دین مبین اسلام دفاع کرده و به ترویج این دین پرداختند.

وی افزود: در دوره غیبت امام زمان(عج) روحانیون وارث تبلیغ اسلام هستند که این وظیفه خطیر و سنگینی بر دوش روحانیون اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین مطرح کرد: اگر کسی غیر از امام خمینی(ره) و بعد از ایشان حضرت خامنه‌ای(مدظله‌العالی) سکان‌دار نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و جزو علمای اسلام محسوب نمی‌شدند، مردم به وی اقتدا نمی‌کردند و ایشان را نمی‌پذیرفتند و در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی از کشور دفاع نمی‌کردند.

عباسی خاطرنشان کرد: فرهنگ ترویج دین مبین اسلام در حوزه‌های علمیه رشد و نمو پیدا کرده و در مرحله بعد وظیفه روحانیون است به رسالت خود که آگاه‌سازی مردم نسبت به دین اسلام است، عمل کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای حوزه‌های علمیه در بهمن ماه سال جاری آغاز شده است، گفت: نخستین روش ثبت‌نام در حوزه علمیه از طریق سامانه حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ائمه جماعات استان قزوین باید برای ثبت‌نام و جذب جوانان در حوزه علمیه تبلیغ داشته باشند تا برای خود و جوانان باقیات و صالحات ثبت کنند.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص روحانیت فرموده است، «نظام جمهوری اسلامی ایران مرتبط و متصل به روحانیت متصل است، شما بدانید اگر روحانیت نبود این نظام تشکیل نمی‌شد، این نظام پیروز نمی‌شد».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار