رئیس شورای شهر قزوین:
رئیس شورای شهر قزوین با اشاره به وجود ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در قزوین گفت: ۲۰ درصد بافت فرسوده قزوین بازسازی شده است.
کد خبر: ۳۷۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 11 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، فرج‌الله فصیحی رامندی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم رعایت سبک معماری ایرانی- اسلامی در سیما و منظر شهری اظهار داشت: قزوین به‌عنوان شهر پیشرو در زمینه معماری ایرانی - اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه تدوین ضوابط؛ ضوابط پیشنهادی را به شورای عالی شهر و شورای عالی استان‌ها داده تا بعد از تصویب به وزارت مسکن و شورای عالی شهرسازی به عنوان ضوابط نهایی ابلاغ شود.

وی ادامه داد: در زمینه سبک معماری ایرانی- اسلامی و رعایت آن در قزوین بیش از ۴۰ جلسه با حضور کارشناسان و مسئولان شهری برگزار شده که تاکنون به نتایج خوبی رسیده و امیدواریم به‌زودی در عرصه عملیاتی نیز شاهد تحقق این مهّم باشیم.
رئیس شورای شهر قزوین در زمینه ایمنی‌سازی ساختمان‌ها بیان کرد: در ارتباط با پیمان‌کارها تمامی مباحث ساختمانی که توسط نظام مهندسی ابلاغ شده، لحاظ شده و رعایت می‌شود.

بازسازی ۲۰ درصد بافت فرسوده قزوین

فصیحی همچنین با اشاره به ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در قزوین گفت: قزوین شهر قدیمی و با سابقه تاریخی است که در همین زمینه بیش از ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که ۲۰ درصد آن بازسازی شده و ۸۰ درصد همچنان بلاتکلیف مانده و یا در حال بازسازی است.

وی ضمن بیان اهمیت ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده قزوین عنوان کرد: برای ترغیب مردم به بازسازی و ایمنی‌سازی، بسته‌های تشویقی خاص، غیر از بسته‌های تشویقی دولتی در نظر گرفته شده که امید است با چنین اقداماتی روند بازسازی سرعت بگیرد.

رئیس شورای شهر قزوین در زمینه تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: سامانه مکانیزه کردن صدور پروانه نهایی شده؛ یعنی درخواست‌ها به شکل سیستماتیک پذیرفته می‌شود؛ البته برای مراحل بعدی کار انجام نشده و در جلسه دیروز این بحث وجود داشت که کل سیستم و فرآیند صدور پروانه به شکل سیستماتیک تا پایان سال ۹۶ اجرایی شود.

گفتنی است زمان رای‌گیری انتخابات چهارمین جشنواره چهره سال صنعت ساختمان از ۳۰ بهمن تا ۱۰ اسفندماه امسال است و هدایای چهره ‌های برتر نیز در مراسمی ۱۷ اسفندماه در سالن اجلاس پارس اهداء می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار