رئیس اداره دامپزشکی بویین‌زهرا:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: کشتار غیر‌مجاز دام و عرضه گوشت حاصل از آن به دلیل احتمال ابتلا دام به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی و سلامت مصرف‌کنندگان تلقی می‌شود.
کد خبر: ۳۷۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 11 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی مهرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: پیرو بازدیدهای مکرر واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا از مناطق تابعه، یکی از قصابی‌های این شهرستان که متصدی آن مبادرت به کشتار غیر‌مجاز دام کرده بود به دادگاه معرفی و بر اساس حکم صادره از سوی مقامات قضایی پلمب شد.

وی در خصوص مخاطرات کشتار غیر‌مجاز دام گفت‌: کشتار غیر‌مجاز دام و عرضه گوشت حاصل از آن دلیل امکان ابتلا دام به انواع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان همانند بیماری تب کریمه کنگو و غیره تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی و سلامت عموم محسوب می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: برخی از این بیماری‌ها همانند جنون گاوی، هاری و غیره صرفاً از طریق معاینه دام زنده و توسط متخصصان امر قابل تشخیص بوده و به هیچ وجه پس از ذبح قابل شناسایی نیست.

مهرزاده در پایان با تشکر از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به دلیل همکاری نزدیک و برخورد قاطع با موارد تخلف بهداشتی تصریح کرد: توصیه اکید می‌شود از خرید لاشه فاقد مهر و لیبل دامپزشکی جداً خودداری کرده و در صورت مشاهده، مراتب را از طریق سامانه تلفن گویای 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 به دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار