شهردار قزوین:
شهردار قزوین گفت: نگاه اقتصادی با ورود سرمایه‌گذار در محوریت بافت دومحله دیمج و سردار نتیجه‌بخش نبود و شهرداری هم‌اکنون نقش غالب را در بحث فرهنگی قرار داده، حتی اگر سودی عاید آن نشود.
کد خبر: ۳۷۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی استان قزوین که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ظرف 15 سال گذشته وقت بسیاری برای بازآفرینی دومحله دیمج و سردار گذاشته شده است، اظهار داشت: خیابان شهید انصاری در بین این دو محله واقع بوده و به لحاظ شهری بسیار ارزشمند است و شهرداری از ابتدا به دنبال احیای دو محله دیمج و سردار بوده که با تحولات صورت گرفته تاکنون این امر عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: نگاه اقتصادی با ورود سرمایه‌گذار در محوریت بافت این دومحله نتیجه‌بخش نبود و شهرداری هم‌اکنون نقش غالب را در بحث فرهنگی قرار داده، حتی اگر سودی عاید آن نشود؛ شهرداری تاکنون متحمل پرداخت خسارت‌هایی در این زمینه شده است.

شهردار قزوین با بیان اینکه ظرف دوسال گذشته چند جلسه برای دومحله دیمج و سردار برگزار شده است، گفت: عملیاتی کردن طرح شاخص و فاخری در این دومحله که شمال آن به خیابان شهید انصاری و جنوب آن به آب‌انبار سردار منتهی می‌شود، امری ضروری است، چراکه این دو محله تأثیر فراوانی بر محلات اطراف خود دارد.

نصرتی افزود: با ایجاد یک نمای ارزشمند می‌توان بخشی از ضررهای گذشته را جبران کرده و زحمات 15 ساله را به نتیجه رساند و کیفیت زندگی را برای مردم با ایجاد یک کاربری فرهنگی مناسب ارتقا بخشید.

این مسؤول با اشاره به اینکه نقش اقتصادی در این پروژه به طور کامل کنار رفته و کار فرهنگی محوریت یافته است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم یک پروژه ارزشمند در این بافت تاریخی اجرا کنیم که لازم است برای آن از نظر کارشناسان مرتبط در استان قزوین و کشور استفاده شود.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: ایجاد یک ساختمان نمادین و ارزشمند بدون توجه به بافت تاریخی مؤثر نیست و باید با توجه به هردو محله سردار و دیمج اقدامی انجام داد تا این دو محله به شرایط اولیه خود بازگردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار