فرماندار قزوین:
فرماندار شهرستان قزوین گفت: راهیان‌نور یک حرکت بزرگ فرهنگی و برنامه‌ای تأثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و همچنین امتداد و ادامه دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۸۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 28 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل ا زخبرگزاری فارس از قزوین، سیدعلی موسوی‌موینی امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد راهیان نور شهرستان قزوین که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امسال هماهنگی‌هایی در خصوص با مسائل بهداشتی، پشتیبانی و رفاهی در اردوگاه‌ها، یادمان‌ها و مسیر حرکت کاروان‌های راهیان نور صورت گرفته و برنامه‌های فرهنگی خاصی برگزار می‌شود.

وی افزود: بیان فتح و ظفر رزمندگان اسلام برای تحکیم پیوند ارزش بین نسل‌های جدید و قدیم از اهم اهداف راهیان نور است.

فرماندار شهرستان قزوین اضافه کرد: راهیان نور را نمی‎توان همانند یک پروژه عمرانی وقتی بودجه لازم اختصاص نیافته آن را تعطیل و اجرای آن را معوق و یا متوقف کرد، زیرا مقوله فرهنگ و آن هم بخش مهمی از راهیان نور که موضوع ایثار و شهادت است، قابل اغماض، چشم‎پوشی و تعطیلی‎بردار نیست.

موسوی‌موینی خاطرنشان کرد: آحاد مردم بر این نکته مهم واقف هستند که سفر معنوی و زیارتی راهیان نور و اعزام علاقمندان به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب به سرزمین‎های مقدس مناطق عملیاتی یک اقدام و حرکت بزرگ و ایثارگرانه است و باید به آن با دید عمیق فرهنگی و به دور از سطحی‌نگری توجه شود.

وی یادآور شد: این اردوی فرهنگی و انسان‌ساز تأثیرات بسیار مثبتی دارد که باید به واقع و به دور از درشت‎نمایی آن را گنجینه‌ای معنوی و یک حرکت بزرگ که فضای روحی و فرهنگی جامعه را متغیر و متحول می‎کند، دانست.

فرماندار شهرستان قزوین عنوان کرد: خون شهدا تضمین‌کننده انقلاب بوده و تازمانی که در مسیر آن‌ها حرکت کنیم و سبک زندگی شهدا را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، دشمنان اجازه تجاوز به ملت ایران را به خود نخواهند داد.

موسوی‌موینی بیان کرد: راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی است که مورد توجه خاص مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، لذا باید با برنامه ریزی صحیح در جهت تداوم و توسعه روز افزون آن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: آحاد مردم جامعه لازم است که فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را نسل به نسل منتقل کنند، چراکه وجود این فرهنگ، عزت و اقتدار روزافزون ملت اسلامی ایران را موجب می‌شود.

فرماندار شهرستان قزوین گفت: راهیان‌نور یک حرکت بزرگ فرهنگی و برنامه‌ای تأثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و همچنین امتداد و ادامه دفاع مقدس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار