مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: ۲۰ هزار کارت پستال در حال آماده شدن است که وعده آن را استاندار قزوین داده تا برای خیر مقدم به گردشگران داده شود و پذیرایی مناسبی از گردشگران صورت گیرد.
کد خبر: ۳۸۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ 05 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین که صبح امروز در هتل ایرانیان برگزار شد، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین استفاده شود که نصب ال‌ای‌دی در ورودی هتل‌های قزوین به وسیله میراث فرهنگی صورت می گیرد و هدف از این کار آشنا شدن مردم با آثار باستانی قزوین و ایجاد انگیزه برای اقامت در این استان است.

وی افزود: برنامه نوروز سال 96 تفاوت از سال‌های گذشته و با تکیه بر حقوق شهروندی، مشارکت مردم و تشکل‌های غیردولتی برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: از تمام ظرفیت‌های گردشگری استان باید استفاده بهینه صورت گیرد و نیازمند هم‌افزایی و مشارکت همه نهادها هستیم.

حضرتی ها ادامه داد: ۲۰ هزار کارت پستال در حال آماده شدن است که وعده آن را استاندار قزوین داده تا برای خیر مقدم به گردشگران داده شود و پذیرایی مناسبی از گردشگران صورت گیرد و علاوه بر این کارت پستال دفترچه هایی تعبیه شده تا واحدهای اقامتی رسمی و اطلاعات خدمات نوروزی را به گردشگران منتقل کند.

این مسؤول بیان کرد: در ارائه خدمات سفرهای نوروزی رفتار جزیره‌ای نمی کنیم و همه دستگاه‌ها با وحدت خدمات‌رسانی می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: اجرای جشن‌های نوروزی و آیین‌های نوروزگاهی در محل آثار تاریخی استان از برنامه‌های ایام نوروز به شمار می‌رود که در احیای فرهنگ‌های اصیل نوروزی موثر است.

حضرتی ها مطرح کرد: آیین باستانی نوروز ثبت جهانی شده است و این آیین با محوریت کشور ایران ثبت جهانی شده و ۱۱ کشور عضو دارد.

وی عنوان کرد: برپایی موزه سلامت و تاریخ پزشکی قزوین، کافه کتاب و رسانه، اجرای ورزش‌های باستانی از دیگر برنامه‌های تعیین شده برای ایام نوروز ۹۶ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تشریح کرد: مراسم عزاداری در کشور به صورت عمومی برگزار می شود اما مراسم جشن و شادی در ایران به صورت خصوصی انجام می شود و یکی از اهداف نوروز جدید این است که مراسم جشن را به صورت عمومی برگزار کنیم.

حضرتی ها خاطرنشان کرد: ساعت بازدید از آثار تاریخی استان ۹ صبح تا ۹ شب بوده و در ایام ولادت حضرت زهرا(س) نیز برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

این مسؤول گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان از کمیته‌ای ۱۲ گانه تشکیل شده که دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت جدی در جهت تسهیل ارائه خدمات در سفرهای نوروزی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار