رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: از سوی سازمان سرمایه‌گذاری مالکیت خارجی، 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای استان پیش‌بینی شده بود که قزوین توانست رتبه چهارم جذب سرمایه خارجی کشور را در این زمینه دریافت کند.
کد خبر: ۳۸۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 05 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علی پرزحمت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه 33 هزار صنف در استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: در سال جاری از واحدهای تولیدی و اصناف استان 120 هزار نظارت صورت گرفت و این در حالی است که برای هشت هزار واحد تولیدی و صنف پرونده تشکیل شده است و 50 درصد از این میزان که چهار هزار مورد بوده، حکم قضایی صادر شده است.

وی افزود: بیشترین احکام صادره مربوط به نانوایی، مواد غذایی و پوشاک است که 80 درصد این احکام را شامل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: دولت یازدهم 33 طرح ملی در 21 استان کشور پیش‌بینی کرده بود که سهم استان در این طرح دو پروژه بود که یکی از این دو مورد به بهره‌برداری رسیده و دیگری در فروردین ماه سال 96 آماده بهره‌برداری است.

پرزحمت یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین باید در سال جاری، هشت هزار شغل جدید ایجاد می‌کرد که در 11 ماه نخست سال جاری این مهم تحقق یافت.

این مسؤول بیان کرد: از سوی سازمان سرمایه‌گذاری مالکیت خارجی، میزان 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای استان قزوین پیش‌بینی شده بود که استان توانست این پیش‌بینی را جامه عمل بپوشاند و رتبه چهارم جذب سرمایه خارجی کشور را دریافت کند.

* کسب رتبه نخست کشور در تولید شیشه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین مطرح کرد: با توجه به آخرین آماری که از سامانه بهین‌یاب گرفته شده، 443 میلیارد تومان تسهیلات به 628 واحد تولیدی ارائه شده که این استان در رابطه با رونق تولید بهین‌یاب رتبه پنجم کشور را دارد.

پرزحمت خاطرنشان کرد: استان قزوین با نظارت به نحوه پرداخت تسهیلات به 490 واحد تولیدی همچنان رتبه نخست نظارت در تمام کشور را دارا است و پنج مورد انحراف از پرداخت تسهیلات مشاهده شد که برخورد قانونی با واحدهای مربوطه صورت گرفت.

وی عنوان کرد: در سال جاری 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بخش صنعت کل کشور بود که یک هزار میلیارد تومان از این میزان تسهیلات به استان قزوین اختصاص داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تشریح کرد: این استان در بخش کاشی رتبه چهارم کشور و در بخش شیشه رتبه نخست کشور را دارد و با وجود شرکت‌های موفق در بخش صنعت جایگاه بالایی در کشور را به خود اختصاص داده است، اما در بخش معادن جزو استان‌های متوسط به شمار می‌رود.

پرزحمت تصریح کرد: با تلاش‌های فراوان اتحادیه صادرات در استان قزوین شکل گرفت و اعضای این اتحادیه مشخص شدند و فردا نخستین جلسه این اتحادیه در دفتر این سازمان، مجزا برگزار شده و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند و به 131 واحد صادرکننده اعلام شده تا عضو این اتحادیه شوند.

* وجود 57 واحد نیمه‌فعال و مشکل‌دار در قزوین

این مسؤول گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین حمایت از طرح‌هایی است که راکد بوده و در این خصوص مساعدت‌های لازم به 18 واحد تولیدی انجام و تسهیلات پرداخت شد تا فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: برای واحدهای کنتورسازی و پوشینه‌بافت حکم قضایی صادر شده و با بخش خصوصی مذاکراتی برای واگذاری شرکت کنتورسازی انجام شده است زیرا مدیریت فعلی نمی‌تواند وظایف محوله را انجام دهد.

پرزحمت یادآور شد: اما تا پایان زمان صدور این احکام، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نمی‌تواند کمکی برای رفع مشکل این واحدها انجام دهد.

وی عنوان کرد: طبق آخرین آمار 57 واحد نیمه‌فعال و مشکل‌دار در استان قزوین وجود دارد که این سازمان درصدد کمک برای افزایش تولید این واحدها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین مطرح کرد: از سال گذشته مدیریت و توزیع مواد پروتئینی و میوه به جهاد کشاورزی واگذار شده و نظارت بر قیمت مصوب شده بر عهده این سازمان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار