در همایش بصیرتی طلاب
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به کسانی که می گویند چرا در سوریه می جنگیم، گفت: همان هایی که عامل عقب افتادگی اقتصادی هستند این سوال را مطرح که باید به آنها گفت نباید از پیشرفت های موجود عقب نشست بلکه باید اقتصاد را تقویت و به رشد رساند.
کد خبر: ۳۸۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 06 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محسن رضایی در همایش بصیرتی طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان قزوین که عصر امروز با حضور طلاب و روحانیون استان در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: آنچه امروز باید تبیین شود وظیفه نیروهای انقلاب است.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر و همچنین دیدار با طلاب و سخنرانی اخیر 14 خرداد کلیدواژه انقلابی گری را مطرح کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام راهپیمایی امسال 22 بهمن را پرشور و کم نظیر عنوان و تاکید کرد: هم مردم و هم رهبری خواسته ای از انقلابیون دارند که باید دریافته شود.

رضایی یادآور شد: انقلاب اسلامی حداقل ثمره 90 سال مبارزه است که تجربیات تلخ و شیرین فراوانی را هم داشته است و همه در 22 بهمن نتیجه داد که  البته سرآغاز آن 15 خرداد بود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر معرفتی نیز ایده جدیدی در انقلاب اسلامی به وجود آمد که آن هم بازگشت سیاست به دین بود و از این جهت قابل تامل و دارای اهمیت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ترسیم فضای کنونی انقلاب و طرح این سوال که در کدام عرصه ها انقلاب ورود داشته است یادآور شد:در مباحث امنیتی دفاعی علمی و دیگر مباحث انقلاب ورود پیدا کرده است اما عرصه هایی وجود دارد که هنوز توسط انقلاب فتح نشده است و این مهم ترین مسئله است چراکه تداوم و تحقق آرمان های انقلاب دارای اهمیت است.

رضایی انقلابی گری را راهکار مقابله با مشکلات دانست و در تایید صحبت هایش عنوان کرد: در زمینه دفاعی و نمونه های آن از جمله دفاع مقدس و جنگ 33 روزه با همین روحیه انقلابی گری توانستیم پیروز میدان باشیم.

وی بیان کرد: در تصرف حلب و دمشق توسط دشمن نیز این نقش جمهوری اسلامی ایران بود که تبدیل به دست برتر منطقه شد و دشمنی را که تا 50 کیلومتری بغداد رسیده بود عقب زد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام موفقیت های عرصه سیاسی به اذعان خود دشمنان را هم از دیگر موارد عنوان و ادامه داد: اما شکافی خطرناک ایجاد شده است چراکه دانشگاه هنر معماری و اقتصاد ما هنوز انقلابی نشده است و دشمن از همین شکاف بهره برداری می کند.

رضایی در پاسخ به کسانی که می گویند چرا در سوریه می جنگیم خاطرنشان کرد: همان هایی که عامل عقب افتادگی اقتصادی هستند این سوال را مطرح که باید به آنها گفت نباید از پیشرفت های موجود عقب نشست بلکه باید اقتصاد را تقویت و به رشد رساند.

استاد دانشگاه و فرمانده سپاه در دفاع مقدس وضعیت منطقه را تشریح و برنامه ریزی برای فردای پس از جنگ را اصلی ترین مسئله دانست و افزود: نظم دادن به منطقه پس از فتح مناطق اشغالی نفوذ جمهوری اسلامی ایران را مستحکم می کند که این مسولیت بزرگ با چنین دولت ها و مجلس هایی آیا محقق می شود؟

رضایی تشریح کرد: زحمت کشیده شده ولی با این شیوه ای که دولتمردان در پیش گرفته اند این عقب ماندگی های اقتصادی و معیشتی رفع نشده است و به همین دلیل نیز رهبری بر انقلابی گری تاکید دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مجددا این مسئله را یادآور شد که امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن هستیم و تصریح کرد: از برجام تاکنون هیچ بانک بزرگی وارد مبادات اقتصادی ما نشده که سرمنشا آن نیز تهدیدات پنهان دشمن است.

رضایی ادامه داد:امروز به دنبال این هستند تا با 2 هزار میلیارد دلاری که هزینه کرده اند جاده مبادلاتی ابریشم را منحرف و اقتصاد ایران را بخشکانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تحول و شکل گیری روحیه انقلابی در تمام عرصه ها را خواست رهبری دانست و متذکر شد: شکل گیری وحدت انقلابی جای خوشحالی است و از جوانانی که پرچم لبیک یا خامنه ای بلند کرده اند حمایت می کنم.

وی بیان کرد: بحث فراتر از انتخابات روبرو است و این مسئله یک حرکت حداقل ده ساله است که برای تحقق این انقلابی گری باید وحدت را سرلوحه قرار داد.

رضایی عنوان کرد: درس هایی که سال های گذشته گرفتیم را باید در مسیر پیش رو مد نظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: باید به نیازهای اصلی انقلاب امروز پاسخ داد و با زمان شناسی و لبیک حیدرگونه یک بار دیگر با امام خود بیعت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار