رئیس اداره منابع طبیعی آبیک خبر داد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک از بیابان‌زدایی حدود 2 هزار هکتار از اراضی جنوب این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حمیدرضا رضانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: از محل سفر رئیس جمهور به استان قزوین، حدود 20 میلیارد ریال اعتبار برای احیای اراضی بیابانی جنوب شهرستان آبیک به مساحت حدود دو هزار هکتار اختصاص یافته است.

وی افزود: با مشارکت بسیج سازندگی در یک هزار و 300 هکتار و بخش خصوصی در 500 هکتار از اراضی بیابانی جنوب شهرستان آبیک کاشت اصله نهال صورت می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک ادامه داد: در اراضی بیابانی پیش‌بینی شده گونه‌های قره‌داغ و آتریپلکس(اسفناج وحشی) که با اراضی سازگار است، کاشته می‌شود.

رضانژاد اضافه کرد: آبیاری گونه‌های اراضی بیابانی در چهار مرحله و با تانکر آبیاری و دستی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اراضی که گونه‌های مذکور کشت می‌شود، قُرُق انجام می‌شود و هیچ دامداری حق ورود  ندارد و در صورت ورود، توسط قوه قضائیه برخورد جدی صورت گرفته و خسارت عرصه دریافت می‌شود.

این مسؤول با اشاره به پیش‌بینی قرق برای اراضی که گونه‌ها کاشته می‌شود، تصریح کرد: قرارداد لازم با بسیج سازندگی برای اجرای طرح بیابان‌زدایی منعقد شده و در خصوص مشارکت بخش خصوصی هم منتظر اعلام برنده مناقصه هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک افزود: کار نهال‌کاری در اراضی بیابانی و جنوبی شهرستان آبیک به مدت پنج سال قُرُق شده و عملیات نگهداری آن انجام می‌شود که از روستای یعقوب‌آباد آغاز و تا روستای شهرآباد ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار