تا پایان اسفند ماه سال جاری
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: تا پایان اسفند ماه سال جاری 5 هزار اصله درخت در شهرک‌های صنعتی استان غرس می‌شود و شهرک صنعتی کاسپین گام مهمی در این زمینه برداشته است.
کد خبر: ۳۹۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ 09 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا خانپور در جشن درختکاری شهرک کاسپین که در سالن همایش مرکز خدمات فناوری و کسب و کار کاسپین برگزار شد، اظهار داشت: طبیعت همواره شادابی و سرزندگی برای انسان به ارمغان می‌آورد و در شهرک کاسپین برای رسیدن به این مهم اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند که کِشت کنید و درخت بنشانید و به خدا قسم آدمیان کاری پاک‌تر از این انجام نداده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین مطرح کرد: تا پایان اسفند ماه سال جاری پنج هزار اصله درخت در شهرک‌های صنعتی استان غرس می‌شود و شهرک صنعتی کاسپین گام مهمی در این زمینه برداشته است.

خانپور با بیان اینکه شهرک صنعتی کاسپین در یک زمین بایر احداث شده، عنوان کرد: تاکنون در این شهرک صنعتی 35 هکتار نهال غرس شده و در استان قزوین 175 هکتار فضای سبز وجود دارد که انتظار می‌رود تا پایان سال آینده با افزایش 25 هکتار، فضای سبز شهرک‌های صنعتی این استان به 200 هکتار برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین هم در ادامه بیان کرد: بنده همیشه از توسعه شهرک صنعتی حمایت کردم چراکه با افزایش شهرک صنعتی، تولید رونق پیدا کرده و اقتصاد توسعه می‌یابد و نگاه ویژه به فضای سبز صورت می‌گیرد.

علی‌اکبر اسداللهی افزود: آب، خاک، جانور، فضای سبز و غیره زیر مجموعه منابع طبیعی به شمار می‌رود و زمانی که هر کدام از این موارد دچار مشکل شود، منابع طبیعی با چالش روبه‌رو می‌شود پس باید برنامه‌ریزی درست برای این موارد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه میانگین فضای سبز در استان قزوین 200 متر است، تصریح کرد: میانگین فضای سبز کشور 800 متر و میانگین فضای سبز جهانی دو هزار متر است که باید برای افزایش میزان فضای سبز استان تصمیمات مهم گرفت و به آن جامه عمل پوشاند.

فرماندار آبیک هم در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته به آلودگی شهر آبیک کمتر توجه شده بود، عنوان کرد: این کم‌توجهی ضربه مهلکی بر پیکره شهرستان آبیک وارد کرد که باید با اقدامات مناسب از رسیدن آسیب بیشتر به این شهرستان جلوگیری شود.

علی رحمانی افزود: بنده مخالفت خود را با صدور برخی مجوزهای صنعتی که موجب افزایش آلودگی این شهرستان می‌شود، اعلام می‌کنم.

وی مطرح کرد: اقدامات مناسبی در خصوص بیابان‌زدایی شهرستان آبیک انجام شده چراکه در بخش بزرگی از بیابان‌های این شهرستان با مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین بیابان‌زدایی صورت گرفته است.

فرماندار آبیک تصریح کرد: این شهرستان آمادگی کامل برای ایجاد کمربند سبز در اتوبان قزوین-تهران را دارد تا علاوه بر افزایش فضای سبز به اتوبان جلوه مناسبی بخشد.

رحمانی خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک در جذب بهین‌یاب رتبه دوم استان قزوین را به خود اختصاص داد که بیشترین سهم سامانه بهین‌یاب در این شهرستان به شهرک صنعتی کاسپین اختصاص دارد.

گفتنی است در پایان جشن درختکاری با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، فرماندار آبیک و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان از شرکت‌هایی که در زمینه کاهش آلودگی زیست محیطی و افزایش فضای سبز فعالیت دارد، تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار