سفیر هلند در دیدار با استاندار قزوین:
سفیر هلند در دیدار با استاندار قزوین گفت: بعد از برجام، سطح و حجم مبادلات تجاری و اقتصادی هلند و ایران رو به رشد است و از سال آینده توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۳۹۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سوزانا ترتسال سفیر هلند در ایران در حاشیه بازدید از شرکت دانش‌بنیان نهال گستر رویان و طرح توسعه آن در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین، علی‌اکبر متقی‌فرد رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اظهار داشت: کشور هلند در سطح دنیا در زمینه تولیدات و صادرات کشاورزی به ویژه در زمینه گل در رتبه دوم جهان قرار دارد و سفارت هلند این نقش را برای خود قائل است که به دنبال یافتن فرصت‌های جدید و توسعه مناسبات با کشورها و شرکت‌های مختلفی باشد که در این زمینه فعال هستند.

وی افزود: بعد از برجام سطح مبادلات اقتصادی ایران و هلند در زمینه‌های مختلف اقتصادی رو به رشد بوده و به عنوان نمونه هنگامی که دعوتی از سوی صاحبان شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات دانش‌بنیان مطرح می‌شود، با اشتیاق و روی باز آن را می‌پذیریم و امروز از بازدید این مجموعه و امکانات آن لذت برده و مصادیق کشاورزی مدرن را در شرکت مشاهده کردم.

سفیر هلند در ایران گفت: سفارت هلند به دنبال این است تا یک پل ارتباطی بین کشور هلند و ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی و به ویژه کشاورزی برقرار کند و این مناسبات را می‌توان با برگزاری نشست‌ها و برپایی نمایشگاه‌های مشترک سامان داد و به پیش برد.

ترتسال مطرح کرد: بعد از برجام شرکت‌های بسیاری از هلند در زمینه‌های مختلف نه فقط در حوزه کشاورزی بلکه در بخش‌هایی از قبیل انرژی، آب، کشتی‌سازی و برخی عرصه‌های دیگر به ایران آمده‌اند و به دنبال آن هستند که از این فرصت جدید در زمینه توسعه همکاری با ایران استفاده کنند.

وی گفت: در این مدت حتی هیأت‌هایی در سطح وزرا از هلند به ایران آمده و در کنفرانس‌های مختلف شرکت کرده و بازدیدهایی هم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران داشته‌اند.

سفیر هلند در ایران ادامه داد: هر قرارداد بزرگی زمان برهست و نباید انتظار داشت بعد از مدت کوتاه پسابرجام اتفاقات بزرگی حادث شود بنابراین سال آینده سالی بسیار خوب در زمینه توسعه همکاری‌های بین ایران و هلند است.

ترتسال یادآور شد: بعد از برجام شرکت‌های تجاری و بازرگانی از کشور هلند برای توسعه روابط فی‌مابین در زمینه‌های مختلف به ایران سفر کرده‌اند و امیدواریم این مناسبات به ویژه در حوزه کشاورزی توسعه پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار