معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به استقبال مهمانان و گردشگران نوروزی از ویژه برنامه های فرهنگی و هنری جشن نوروزگاه در مرکز این استان، گفت: بیش از چهار هزار نفر از این جشن بازدید کردند.
کد خبر: ۴۰۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 03 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛عمران خودآموز اظهار کرد: این جشن با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری از دوم تا 10 فروردین برگزار شد و در قالب آن هنرمندان هر شهرستان هر روز در مرکز استان برنامه های شاد برای مهمانان نوروزی اجرا کردند.
 
وی ادامه داد: این برنامه به منظور پاسداشت آیین دیرپای نوروز و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین آحاد مردم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی به ویژه میراث فرهنگی و شهرداری ایلام اجرا شد و با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان‌ها برای برگزاری |آن استفاده شد.
 
خودآموز اجرای برنامه های فرهنگی و هنری زنده شامل شعرخوانی، موسیقی صحنه ای، نمایش طنز، سخنرانی را از جمله برنامه های جشن نوروزگاه برشمرد و گفت: این جشن هر روز از ساعت 17 در محل نوروزگاه واقع در خیابان آیت الله حیدری شهر ایلام، جنب سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اضافه کرد: برای اجرای این برنامه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان مکلف شدند با هماهنگی فرمانداران و روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌های مربوطه نسبت به شناسایی و اعزام هنرمندان برجسته‌ خود برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با ایام نوروز به مرکز استان اقدام کنند.
 
به گزارش تابناک ایلام، استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
 
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصربه فرد، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیرساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
 
این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار