با حضور در پست های نوروزی هلال احمر صورت گرفت:
جهانبین : تعداد 5598 نفر مسافر نمازگزار از خیمه های نماز در این بازه زمانی جهت انجام فرایض الهی بهره مند شدند و حدود یک صد و سی و سه هزار اقلام فرهنگی از قبیل بسته ، نقشه ، برشور ، کتاب آموزشی و... بین مسافرین نوروزی توزیع شد و حدود 5000 نفر مسافر با حضور در پست های نوروزی جوانان به کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای پیوستند
کد خبر: ۴۰۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 09 April 2017
هنگام تعطیلات نوروزی در حالی که آحاد مردم و بسیاری از کارمندان دولتی در حال گذراندن تعطیلات هستند برخی از نهادها و دستگاهها با شدت بیشتری و به صورت شبانه روزی مشغول خدمات رسانی هستند. جمعیت هلال احمر از جمله نهادهایی است که 24 ساعته در جاده ها و کمپ هایی در حال خدمات رسانی به مردم به صورت ویژه در این ایام هستند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید امان الله جهانبین ، رئیس جمعیت هلال احمر استان به تشریح عملکرد این نهاد در ایام نوروزی پرداخت.
جهانبین گفت : طرح ایمنی وسلامت مسافرین نوروزی سال 1396 با شعار بهبود رفتارهای ترافیکی (بهرفت ) از25/12/1395تا تاریخ15/1/1396 دراستان کهگیلویه وبویراحمد،در هفت شهرستان وبا 1654نفر روزتوسط اعضای جوانان جمعیت هلال احمر اعم از خواهر و برادر،دانشجویی و دانش آموزی،طلاب، روستایی وغنچه های هلال درشانزده پست(چهارده پست ثابت ودو پست سیار)اجرا گردید.
وی افزود : در طول اجرای این طرح حدود هفتاد و یک هزار نفر از مسافرین نوروزی به پست های جوانان مراجعه کرده و از خدمات ارائه شده بهره مند شدند که از این تعداد 69149 نفر مسافر به پست های ثابت و 2022 نفر مسافر به پست های سیار مراجعه کرده اند.
 
 پیوستن 5000 مسافر به کمپین ملی

رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد افزود : در اجرای این طرح 4889 نفر مسافر از خدمات بهداشتی ارائه شده در ایستگاههای سلامت مستقر در پست ها استفاده نمودند و تعداد4291نفر کودک با حضور در فضاهای دوستدار کودک مهیا شده در پستها ضمن شرکت در برنامه های فرهنگی و آموزشی در مسابقات نقاشی شرکت کردند.
وی ادامه داد : تعداد 5598 نفر مسافر نمازگزار از خیمه های نماز در این بازه زمانی جهت انجام فرایض الهی بهره مند شدند و حدود یک صد و سی و سه هزار اقلام فرهنگی از قبیل بسته ، نقشه ، برشور ، کتاب آموزشی و... بین مسافرین نوروزی توزیع شد و حدود 5000 نفر مسافر با حضور در پست های نوروزی جوانان به کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای پیوستند و تعهد نمودن که با توجه به اصول و مقررات رهنمایی و رانندگی و با آگاهی از خطرات ناشی از سوانح رانندگی بادقت و حوصله سفر نمایند.
 
پیوستن 5000 مسافر به کمپین ملی  

جهانبین در ادامه بیان کرد : در طول اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی (بهرفت) 1396اعضای جوانان این جمعیت دست به اجرای برنامه های ابتکاری جالب و متفاوتی زدند که از جمله آنها می توان به پخش موسیقی های محلی و استفاده از پوشش های سنتی و محلی و بومی استان اشاره کرد که مورد استقبال مسافرین قرار گرفت.
این مسئول در پایان گفت : مشاوره و تبلیغ راههای مقابله با ایدز (hiv) و آموزش طب سنتی و نصب خودروهای تصادفی (به منظور هشدار دادن به رانندگان و عبرت گرفتن از سوانح و تصادفات ) و برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع آب جوش و محصولات سنتی و بسته های گردشگری با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری در کنار پست های نوروزی از دیگر برنامه های ابتکاری در این طرح بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار