رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال گذشته معادل ۱۷۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۴۰۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 10 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر متقی فرد صبح دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی معاونین، مدیران و مدیران کل دستگاههای وابسته برگزار شد اظهار کرد: در زمینه صادرات طی سالهای گذشته موفقیت های زیادی داشته ایم خصوصا در زمینه محصولات طیور، باغی و زراعی که می توان از مهمترین محصولات صادراتی بخش کشاورزی به کشمش، مرغ، تخم مرغ و سایر محصولات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استان قزوین از لحاظ کشاورزی بستر مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی دارد اظهار داشت: توسعه کشاورزی در استان از دهه ۴۰ آغاز شده و باداشتن کمتر از یک درصد خاک کشور توانسته ۵ درصد از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص دهد.

متقی تصریح کرد: در زمینه تولید شیر؛ در سالهای اخیر توسعه زیادی در این بخش انجام شده که در حال حاضرروزانه ۱۷۰۰ شیر  و سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن شیر تولید می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۴۰ کشت و صنعت بزرگ در استان وجود دارد که به فرآوری و تولید محصولات کشاورزی مشغول هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اهمیت و مزایای استفاده از سیستم های نوین آبیاری در باغات و مزارع کشاورزی اشاره کرد و گفت :طی  ۲۰ سال گذشته سیستم های نوین ابیاری در ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا که ۲۶ هزار توسط دولت و ۱۰ هزار هکتار توسط کشاورزان اجرا شده است.

متقی فرد خاطر نشان کرد : در سال ۹۵ و سفر هیات محترم دولت به استان؛ اجرا و تجهیز ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری برعهده جهاد کشاورزی قرار داده شده که تمام همکاران بخش های مختلف سازمان جهاد کشاورزی با تلاش شبانه روزی مشغول اجرای این طرح هستند.

وی یاد آور شد: در زمینه تولید محصولات باغی به ویژه انگور و همچنین توسعه باغات انگور و اصلاح و افزایش راندمان محصول رشد و توسعه خوبی در استان داشته ایم.

به گفته وی؛ در توسعه باغداری در اراضی شیبدار نیز استان قزوین جزو استان های پیشرو در کشور است.

متقی فرد تصریح کرد: در زمینه توسعه گلخانه و تولید محصولات کشاورزی  در فضای بسته  نیز طرح توسعه گلخانه ۱۰۰۰ هکتاری یکی از طرح های مهم و دردست اجرای این سازمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار