معاون استاندار لرستان گفت: ۶۹۲ واحد تولیدی و صنعتی لرستان با هزینه ۵۸۰ میلیارد تومان وارد مدار تولیدشد.
کد خبر: ۴۲۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴ 08 May 2017
مهرداد غضنفری معاون استاندار لرستان عصر امروز در جشنواره رونمایی از دست آورده‌ای صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی که در بخش بیرانشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه کارآفرینی محرک توسعه اقتصادی است، اظهار داشت: کارآفرینی فرایندی است که با ایجاد فرصت‌های جدید،ریسک‌پذیری و مخاطره پذیر بودن خلاقیت و نوآوری  سبب خلق یک ارزش می‌شوند.


وی افزود: در مفهوم جدید و اصطلاحات رایج امروز کارآفرینی راهکار مناسبی برای تغییر سبک زندگی روستایی است که سبب برابری اجتماعی، نهادی و محیطی و سبب توانمندسازی روستاها به‌عنوان کانون تولید می‌شود.


معاون استاندار لرستان بیان کرد: در جوامع سنتی مرد نقش نان‌آور را داشته و زن خانه‌داری می‌کرد اما در ساختار خانواده در جوامع امروزی تغییر نگرش‌هایی به وجود آمده که این فرصت برای هر دو جنس وجود دارد که روش اعتمادبه‌نفس فرزندان در دنیای امروزی را محیا کند.


وی با اشاره به اینکه خانواده کانون پرورش فرهنگ و کار و زن مایه ارتقا رشد خانواده و جامعه است عنوان کرد: سرعت کارآفرینی در این قشر از جامعه بالاتر و تأثیرگذاری آن بارزتر است.


غضنفری تصریح کرد: با تحولات جدید در جامعه از نگاه سنتی که عبور کنیم توجه به این قشر خلاق رایج است که هر جا حضور پیدا کردند منشأ تحول بوده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: صندوق‌های روستایی به‌عنوان یک منبع برای کارآفرینی و اشتغال هستند که با توجه به محدودیت‌های اعتباری اقدامات خوبی را انجام می‌دهند.


معاون استاندار لرستان بابیان عملکرد دولت تدبیر و امید، گفت: از تورم 44 درصدی به تورم تک‌رقمی در دولت تدبیر و امید رسیدیم و این نشان از عملکرد خوب دولت است.


وی بابیان اینکه با همدلی همه ارکان نظام، مسیر توسعه به‌صورت جهشی در حال حرکت است، خاطرنشان کرد: 692 واحد تولیدی و صنعتی در استان با هزینه 580 میلیارد تومان وارد مدار تولید در لرستان شده است.


غضنفری با اشاره به اینکه سرانه عضویت هر نفر در صندوق‌های خرد زیر 300 هزار تومان است، بیان کرد: توسعه کارهای خرد که اشتغال‌زایی را در پی دارد از اهداف مهم دولت است.


وی  یکی از معیارهای توسعه‌یافتگی را اهمیت به زنان کارآفرین دانست خاطرنشان کرد: چهار میلیارد و 136 هزار میلیون تومان اعتبار در سند اشتغال استان تزریق‌شده که در تاریخ استان بی‌سابقه بوده و این نشان‌دهنده حضور مردم در عرصه است و اگر مردم نبودند این توفیقات ظهور پیدا نمی‌کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار