رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به فعالیت برخی از کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان به نفع برخی کاندیداها گفت: مقرر شده دادستان موارد تخلف و اقدامات غیرقانونی را رصد کند.
کد خبر: ۴۲۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 09 May 2017
جعفر بدری رئیس‌کل دادگستری لرستان در جلسه شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی که در شهرستان الیگودرز برگزار شد اظهار داشت: جرائم انتخاباتی شامل سه بخش نامزدها و مدیران و مردم می‌شود که لازم است هرکدام با سازوکار خود باید رفع شود.


رئیس‌کل دادگستری لرستان به وعده‌های نامزدها اشاره کرد و گفت: این مملکت حساب‌وکتاب دارد و نامزدها نباید وعده‌هایی بدهند که در حوزه اختیار آن‌ها نیست.


وی عنوان کرد: مجریان و ناظران انتخابات همچون همیشه رعایت امانت‌داری و صیانت از آرای مردم را داشته باشند و به‌گونه‌ای رفتار کنند که در نوک پیکان اتهامات قرار نگیرند.


بدری بیان کرد: خوشبختانه سازوکار انتخابات و تعامل هیئت‌های نظارت و اجرایی در شهرستان الیگودرز سبب شده که تاکنون فضای مناسبی جهت مشارکت مردم و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور مهیا شود.


وی با اشاره به اینکه مشاهده‌شده کارکنان و مدیران البته در خارج از وقت اداری به نفع نامزدها فعالیت می‌کنند تصریح کرد: مقررشده دادستان موارد تخلف و اقدامات غیرقانونی را رصد کنند و کارمندان و مدیران هم لازم است خود را در مظان اتهام قرار نداده و سبب ایجاد شبهه نشوند.


رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه شوراها مبنای سیاسی ندارند و فضای کار عمرانی است اظهار داشت: شهرداری لازم است برای تبلیغات نامزدهای شورای شهر فضاهایی را مهیا کند.


وی به تخلفات انتخاباتی از سوی مردم اشاره کرد و افزود: صداوسیما لازم است نسبت به فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی اقدام کند هرچند صداوسیما تاکنون در بحث انتخابات با حفظ بی‌طرفی فضای خوبی برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی فراهم کرده است.


بدری با اشاره به لزوم برگزاری جلسات پیشگیری عنوان کرد: به‌طور یقین برخورد با تخلفات انتخاباتی در هنگام تبلیغات یکی از راه‌های اصلی پیشگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار