مراسم خاموشی نخستین فلر مجتمع گاز پارس جنوبی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 17 May 2017
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در حاشیه این آئین اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست تلاش ویژه‌ای را داشته است و در این راستا طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در دست اجرا است.

معصومه ابتکار به اهمیت و جایگاه ویژه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشاره کرد و ادامه داد: بخش قابل توجهی از سبد انرژی کشور در این منطقه تولید می‌شود و نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تلاش‌های خوبی در راستای کاهش آلایندگی‌های مختلف در پارس جنوبی صورت گرفته است و شاهد بهبود وضعیت در این منطقه هستیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به خاموشی نخستین مشعل پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی، ادامه داد: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و شاهد کاهش هر چه بیشتر مشعل‌سوزی در این منطقه باشیم.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز با اشاره به بهبود وضعیت زیست‌محیطی در منطقه پارس جنوبی اظهار داشت: خاموشی اولین فلر مجتمع گاز پارس جنوبی یک تحول بزرگ در برنامه‌های محیط زیست وزارت نفت است.

مهدی یوسفی افزود: اقدامات اصلاحی وزارت نفت در زمینه حفظ محیط زیست هیچ‌گاه توقف نداشته است و همه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس موظف به رعایت استانداردهای ابلاغی از سوی وزارتخانه هستند که لازم است همه موارد آن اجرا شود.

وی بیان کرد: با اقدمات اصلاحی که در زمینه کاهش فلرینگ انجام شده هم اکنون میزان فلرینگ در ۱۰ فاز نخست پارس جنوبی به طور محسوسی کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس افزود: میزان فلرینگ در سال٨٧ در هفته ۵۶ میلیون متر مکعب بود اما اکنون به پنج میلیون متر مکعب در هفته کاهش یافته و تا پایان امسال به زیر ٣ میلیون متر مکعب در هفته خواهد رسید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار