نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا ترامپ را یک انسان احمق و بی‌کفایت و دروغگو می‌دانند تا رئیس جمهور.
کد خبر: ۴۴۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 12 June 2017

به گزارش تابناک : روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی با عنوان «ترامپ و معنای واقعی انسان احمق»، به نتایج تازه ترین نظرسنجی انجام شده توسط مرکز نظرسنجی دانشگاه «کویین ایپیاک» اشاره کرد و نوشت شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که اولین کلمه ای که بعد از شنیدن نام «دونالد ترامپ» به ذهن آنها می رسد چیست، اینطور پاسخ دادند:

 

پاسخ شماره یک: احمق

 

پاسخ شماره دو: بی کفایت

 

پاسخ شماره سه: دروغگو

 

پاسخ شماره چهار: فرمانده

 

پاسخ شماره پنج: بی صلاحیت

 

و نهایتا پاسخ ششم: رئیس جمهور!

 

نیویورک تایمز با تمرکز روی توصیف آمریکایی ها از «حماقت ترامپ» نوشت که واژه احمق معمولا برای تاکید بر فقدان هوش، جهل و حماقت و لودگی یک فرد استفاده می شود و ریشه این لغت به یونان باستان بر می گردد اما با این حال، به کار بردن این واژه برای رئیس جمهور آمریکا به نظر مناسب تر می رسد.

 

در جامعه یونان باستان به فردی که فاقد مهارت های حرفه ای بود و یا خیری برای عموم نداشت و وجودش وابسته به مهارت و کار دیگران بود و مانند زالو خون جامعه را می مکید، احمق گفته می شد.

 

نیویورک تایمز نوشت که فرد احمق نه تنها جامعه بلکه ارتباطات را تضعیف می کند و طوری صحبت می کند که فقط خودش می فهمد چه می گوید و از نظر افراد جامعه، سخنان یک فرد احمق مانند یک کودک و یا یک دیوانه پر از صدا و خشم ولی بی مفهوم است.

 

این روزنامه در ادامه نوشت که یک فرد احمق هیچ اهمیتی برای زندگی اجتماعی قائل نیست و صرفا به خودش اهمیت می دهد و کارهایی می کند که نه تنها می تواند جامعه را تخریب کند بلکه در نهایت، خودش و هر کسی را که همراهش است، نابود می کند.

 

نیویورک تایمز نوشت آدم احمق شبیه یک بمب ساعتی در یک میدان عمومی است.

 

بیشتر آمریکایی ها در حالی ترامپ را یک احمق توصیف می کنند که نظرسنجی های مکرر انجام شده حاکی از روند نزولی رضایت مردم آمریکا از عملکرد ترامپ و سیاست های او در کاخ سفید است.






منبع : دانشجو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار