معاون ترک اعتیاد سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد قزوین از استاندار بالایی برخوردار نیستند که دلیل آن هزینه کمی است که از بیماران گرفته می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 06 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد حسن نادری معاون ترک اعتیاد بهزیستی قزوین در این زمینه اظهار داشت: کمپ‌ها جزء مراکز درمان ترک اعتیاد ارزن قیمت هستند که متناسب با هزینه‌ای که از بیماران دریافت می‌کنند به خدمات خود می‌افزاید که هزینه درمان در این مراکز 5 برابر کم‌تر از مراکز دیگر است.

نادری با اشاره به مشکلات این کمپ‌ها بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکل این کمپ‌ها عدم همکاری پزشکان مربوطه است که فاصله‌ زیاد کمپ‌ها از مراکز شهری سبب عدم همکاری این پزشکان با این کمپ‌ها شده است همچنین کمبود امکاناتی از قبیل آب و برق و گاز از دیگر مشکلات این کمپ‌ها است.

وی با اشاره به کافی بودن تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد در قزوین گفت: پرونده صدور مجوز کمپ‌های ترک اعتیاد در قزوین بسته شد.

معاون ترک اعتیاد سازمان بهزیستی استان قزوین با اشاره به داروهای مجاز در این کمپ‌ها افزود:  3 دارو مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و معاون بهداشت و درمان و غذا و دارو است که مجوز توزیع  و پخش این داروها به تمامی مراکز ترک اعتیاد استان قزوین صادر شده است.

وی با اشاره به داروی واپیوم یا شربت تریاک بیان کرد: این دارو که فقط توسط پزشک تجویز و در مراکز ترک اعتیاد به بیمار داده می‌شود کاملا بهداشتی بوده و مورد تایید سازمان‌ها و ادارات مربوطه است به تمامی مراکز ترک اعتیاد توزیع می‌شود.

نادری با اشاره به کنگره‌های 60 تصریح کرد: در جلسه‌های کنگره 60 که همه‌ افراد حاضر در این جلسه با ویژگی و هدف مشترک در این جلسه حضورمی‌یابند، تجربیات خود را در اختیار دیگر افراد قرار می‌دهند و دارو واپیوم  نیز در این کنگره‌ها به دیگر افراد  توصیه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی به بیماران درباره آسیب‌های مواد مخدر و نحوه پیشگیری و درمان آن عنوان کرد: در سال گذشته 44 برنامه تلویزیونی و 44 برنامه رادیویی با موضوع آسیب‌های مواد مخدر و نحوه پیشگیری و درمان مواد مخدر برگزار شد که امسال نیز این برنامه‌‌ها پخش می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار