مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از ادامه برداشت انواع صیفی‌جات تا اواخر خردادماه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 07 June 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:ناصر انصاری در قیروکارزین اظهار داشت: در قیروکارزین به دلیل شرایط خاص اقلیمی انواع محصولات باغی و زراعی کشت می‌شود که به دلیل کیفیت مطلوب خود علاوه بر مصرف داخلی در سایر شهرستان‌ها و استان‌ها به فروش می‌رسد.

وی از ادامه برداشت انواع صیفی‌جات تا اواخر خردادماه در این شهرستان خبر داد و افزود: کار برداشت انواع صیفی‌جات شامل گوجه‌فرنگی، بادمجان، خیار سبز، هندوانه، خربزه و شمام آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با بیان اینکه در سال جاری یک‌هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت شمام اختصاص‌ یافته اظهار داشت: کار برداشت شمام که کاشت آن در بهمن‌ماه و در بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی این شهرستان به روش آبیاری نواری قطره‌ای صورت گرفته آغازشده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به متوسط تولید بیش از 25 تن در هکتار این محصول بالغ‌بر 25 هزار تن شمام در قیروکارزین تولید شود.

انصاری با اشاره به تولید بیش از 40 هزار تن گوجه‌فرنگی از سطح 900 هکتار از اراضی قیروکارزین تا پایان فصل برداشت بیان داشت: تمام مزارع تولید گوجه‌فرنگی در این شهرستان با روش آبیاری تحت‌فشار آبیاری می‌شوند و متوسط تولید این محصول در قیروکارزین 45 تن در هکتار است که اغلب در روستاهای هنگام، هورز، ابوعسکر و باغنو و هنگام کشت می‌شود.

این مقام مسئول از اختصاص 250 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت هندوانه و کاهش هفت‌ درصدی سطح زیر کشت آن خبر داد و تصریح کرد: متوسط تولید هندوانه در قیروکارزین 35 تن در هکتار است که بیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر 8 هزار و 500 تن هندوانه در این شهرستان برداشت شود.

وی همچنین با اشاره به برداشت خیار سبز در بیش از 250 هکتار از اراضی قیروکارزین بیان داشت: متوسط تولید خیار سبز در قیروکارزین 250 تن در هکتار است که این محصول به کارخانه‌های خیار شور در سطح این استان ارسال می‌شود.

انصاری در پایان با اشاره به اتمام برداشت سیب ترش در قیروکارزین افزود: کار برداشت سیب ترش در 20 هکتار از باغات این شهرستان پایان‌یافته و 800 تن از این محصول که دارای خواص درمانی است تولید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار