نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مساجد باید با دوری از مسائل جناحی و سیاسی با ایجاد جذابیت لازم همه گروهها، سلایق و حتی افراد بی نماز را به خود جلب کند و پایگاه فهم قرآنی باشد.
کد خبر: ۴۸۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 22 August 2017
همایش روز جهانی مسجد روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمدتقی قرائتی مسئول موسسه مسجد، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلم سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان، حجت السالام رمضانی مسئول کانون مساجد استان در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

آیت الله عابدینی در این مراسم گفت: مسجد خانه خداست و نباید کسی نسبت به آن احساس مالکیت کند و اگر چند صباحی در مسجدی خدمت کرد برای خود حقی قائل شود.

وی اضافه کرد: کسانی که در مساجد رفت و آمد کرده و خدمت می کنند باید خود را به اخلاق دینی، ایمان و تقوی آراسته کنند و رفتارشان متناسب با مسجد باشد و اگر عمل به آموزه های دینی از سوی خادمان مساجد جدی گرفته نشود سایر اعمال هم پذیرفته نیست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: متولی اصلی مسجد خداست و هیچ کس از جمله امام جماعت، هیئت امنا، خادمان و سایر کسانی که در مسجد خدمت می کنند نباید خود را متولی و صاحب مسجد بدانند بلکه فقط باید در اداره مسجد مشارکت داشته باشند.

مسجد خانه همه اقشار است

وی بیان کرد: مسجد خانه همه اقشار است و باید درب آن به روی همه افراد باز باشد و به قدری جذابیت داشته باشد که افراد بی نماز را هم جذب خود کند و بتوانیم روی همه افراد تاثیر بگذاریم.

عابدینی اظهارداشت: مساجد را باید از مسائل جناحی و حزبی دور کنیم هرچند این مراکز در واقع پایگاه فهم سیاسی، اجتماعی، قرآنی و دینی است و این موضوع لازم است تقویت شود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر امام جماعت مسجدی وابسته به جناح و گروه خاصی باشد آسیب می بینیم لذا باید از ظرفیت ارزشمند مساجد برای ترویج امور فرهنگی دینی، قرانی و اجتماعی و سیاسی بخوبی استفاده کنیم.

وی گفت: متاسفانه هنوز نتانسته ایم از ظرفیت ارزشمند مساجد برای اجرای برنامه های فرهنگی و دینی بخوبی استفاده کنیم و این ضعیف لازم است با برنامه ریزی و تدبیر جبران شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار