طی دولت چهار ساله تدبیر و امید، 36 هزار و 848 برگ سند شهدا و ایثارگران استان قزوین تنظیم و جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۴۸۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 29 August 2017
به گزارش تابناک قزوین غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، با تشریح عملکرد فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد در دولت تدبیر و امید گفت: طی این دولت، 36 هزار و 848 برگ سند شهدا و ایثارگران تنظیم و جمع‌آوری و همچنین مرکز جمع‌آوری آثار شهدا و ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تجهیز شده است.
وی افزود: اين طرح را بنياد شهید و امور ایثارگران استان قزوين برای اولين بار در كشور اجرا كرده است و علاقمندان و پژوهشگران می‌توانند از اسناد یاد شده استفاده ‌كنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همچنین طی دولت تدبير و اميد، سرگذشت و خاطرات یک هزار و 803 نفر از والدین شهید استان قزوین با اجرای "طرح خاطره‌نگاری" ثبت و ضبط شده است.  
این مسوول با بیان اینکه در اجرای اين طرح، تيمی متشکل از فیلمبردار، مصاحبه‌گر و منشی صحنه به منازل والدين شهدا می‌رفتند تا خاطرات آنها را ثبت و ضبط کنند، افزود: این خاطرات بعد از فیلمبرداری، در کاغذ، پیاده‌سازی و تایپ شده و در مخزن اسناد هر شهید نگهداری می‌شود.
حقایق‌پور گفت: از دیگر عملکردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، راه‌اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی می‌باشد که با تحقق این مهم، گامی بلند در جهت افزایش سطح علمی جامعه هدف بنیاد برداشته شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: با راه‌اندازی مرکز فوق، فرصتی فراهم شد تا بسیاری از ایثارگران و جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به صورت رایگان مشغول به تحصیل شوند.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید، پذیرش یک هزار و 971 دانشجو و صدور مدرک برای 677 نفر دانش‌آموخته در 7 رشته کاردانی و 6 رشته کارشناسی در مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام شده است.
این مسوول افزود: طی دولت یازدهم، انتشار و حمایت از چاپ 21 عنوان کتاب در حوزه‌ی ایثار و شهادت صورت گرفته که این کتاب‌ها بیشتر در قالب خاطرات شهدا، همرزمان و خانواده‌های آنان و وصایای این عزیزان بوده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین طی دولت تدبیر و امید، بیش از 42 هزار جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت به مراکز آموزشی و فرهنگی به ویژه کتابخانه‌های استان قزوین اهدا شده است.
وی با بیان اینکه ما در سطح استان قزوین 57 حسینیه شهید داریم که بیشترین متولیان آنها والدین شهدا هستند، گفت: در دولت تدبیر و امید، 20 هزار و 233 برنامه در این حسینیه‌ها برگزار شده است.
برگزاری 1980 یادواره شهدا در دولت تدبیر و امید
حقایق‌پور گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین و پر رونق‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که بنیاد در برگزاری این یادواره‌ها اهتمام ویژه دارد.
وی افزود: طی دولت یازدهم یک هزار و 980 مورد یادواره شهدا و دو هزار و 40 مراسم به مناسبت‌های مختلف با موضوع ایثار و شهادت با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در سطح استان قزوین برگزار شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: این یادواره‌ها با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، یادآوری جانفشانی‌ رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا می‌شود.
این مسوول گفت: طی دولت یازدهم، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به 21 هزار و 757 دانشجو و 2 هزار و 970 دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در مدارس شاهد و طرح پراکنده با هدف تقویت بنیه‌ی علمی، خدمات آموزشی ارایه کرده است.
وی گفت: طی دولت تدبیر و امید، 16 هزار و 746 مورد اردوهای زیارتی، سیاحتی و تفریحی به مشهد مقدس، قم، اردوگاه تفریحی کوثر، رامسر و اردبیل برای خانواده شهدا و ایثارگران استان قزوین برگزار شده است.
حقایق‌پور افزود: بنیاد استان قزوین در اردوهای زیارتی، سیاحتی و تفریحی، برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف آموزش، تربیتی، مذهبی، ورزشی و سلامت برای جامعه هدف برگزار می‌‌کند تا این اردوها برای آنها مفید و تاثیرگذار باشد.
بهره‌گیری 61538 ایثارگر از برنامه‌های هنری
وی با بیان اینکه یکی از وظایف بنیاد، پر کردن اوقات فراغت جامعه هدف و شناسایی استعدادهای فرهنگی آنان در حوزه‌های مختلف هنری و قرآنی است، گفت: در این راستا، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در کانون فرهنگی شاهد، برنامه‌های مختلفی را برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر برگزار می‌کند.
حقایق‌پور افزود: در شهرستان‌های استان قزوین که کانون فرهنگی شاهد نیست با مراکز فرهنگی رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا جامعه ایثارگران برای کسب معارف قرآنی و مهارت‌های عملی و هنری به این مراکز مراجعه نمایند.
وی افزود: طی دولت تدبیر و امید، 61 هزار و 538 نفر از ایثارگران، از برنامه‌های درون و برون سازمانی کلاس‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی کانون فرهنگی شاهد استان قزوین بهره بردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همچنین طی دولت یازدهم، تابلوهای ترویجی در سطح شهرها و روستاهای استان قزوین، با نصب 770 تابلو جهت تصاویر 3 هزار و 350 شهید ساماندهی شده است.   
این مسوول افزود: از جمله کارهای مهم در بنیاد استان قزوین شناسنامه‌دار کردن تابلوهای شهدا است که همکاران به صورت ابتکاری این کار را انجام دادند و مشخصات و عکس شهید را در تابلوها نصب کردند.
وی گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی در قالب کلاس‌های آموزشی و برگزاری مسابقات، برای 21 هزار و یکصد و 4 نفر، اعزام 2 هزار و 511 نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به مسابقات و اردوهای ورزشی، تشویق 81 نفر از ورزشکاران دارای مقام‌های کشوری و جهانی و پیگیری و انجام نامگذاری 926 ساختمان، خیابان، کوچه، کلاس درس، پل به نام شهدای استان از دیگر عملکردهای معاونت فرهنگی بنیاد بوده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار