رئیس شورای شهر قزوین گفت: باغستان مشکلاتی عدیده‌ای دارد که باید به آن رسیدگی شود که مهم‌ترین آن مسئله آب، راه و امنیت است.
کد خبر: ۴۸۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 03 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، حکمت الله داوودی در دومین جشنواره پسته قزوین که پیش از ظهر امروز در باغستان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 600 هکتار است که 500 هکتار آن نابودی شده است و 500 هکتار آن در حال نابودی است.

وی افزود: باغستان قزوین به‌عنوان ریه شهر برای قزوین اهمیت دارد، در سال‌های گذشته کمتر توجه شده است و متولیان هماهنگی لازم را نداشتند، اما از سال 90 سازمان باغستان تشکیل‌شده است و به مسائل و مشکلات باغداران رسیدگی می‌کنند.

رئیس شورای شهر قزوین اظهار کرد: باغداران 3 مشکل جدی دارد که شهرداری و شورای شهر پیگیر این مسئله هستند، مسئله آب یکی از مشکلات اساسی است به‌طوری‌که درگذشته دو نوبت آبیاری انجام می‌شد و باغستان بیش از یک متر آب داشت این دو نوبت در طول سال برای باغستان کفایت می‌کرد.

وی یادآور شد: با گذر زمان و با توجه به شرایط آب‌وهوا و کمبود آب مشکل جدی ایجادشده است، سازمان باغستان با اداره آب هماهنگی انجام‌شده است و دوسوم هزینه آب پرداخت می‌شود همچنین درزمینهٔ راه نیز اقداماتی انجام‌شده است.

داوودی خاطرنشان کرد: درگذشته وسیله حمل‌ونقل به باغستان ماشین نبوده و فضای تردد برای حمل‌ونقل باید تغییر پیدا کند و برای شرایط فعلی باید حداقل 3 متر فضا که آسفالت نباشد و شن‌ریزی شده برای دسترسی به باغات ایجاد شود.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از مشکلات پساب باغات است که می‌خواهیم پساب‌های قزوین را به باغستان برگردانیم، مشکل مطرح دیگر امنیت است که باید به‌طور کامل فراهم شود.

رئیس شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سائل ایجاد فضای مناسب برای باغداران است تا باغدار انگیزه حضور در باغستان را داشته باشند چراکه باغستان‌های در اقتصاد قزوین نقش بسزایی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار