تا زمانیکه توسعه و تکنولوژی، صنایع و کارخانجات سرمایه های محیط زیستی و احتیاجات نسل آینده را به مخاطره نیندازد، محیط زیست حامی توسعه و صنایع خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 06 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین سیاوش شمسی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه در صورتی صنعت و کشاورزی آسیبی به محیط زیست نزند و احتیاجات نسل آینده را به خطر نیاندازد سازمان حفاظت محیط زیست حامی آنها خواهد بود گفت:.پروژه های صنایع ومعادن تنها نباید معطوف مسائل  اقتصادی و درآمد زایی گردد. زیرا منابع کره زمین محدود و خیلی از آنها تجدید ناپذیر و غیر قابل برگشت هستند و برای احیای آن سالها زمان نیاز خواهد بود و بهره برداری غیر اصولی بدون در نظر گرفتن توان اکولوژیک منابع طبیعی موجب نابودی اکوسیستم و محیط زیست انسانها می گردد.

وی افزود: محیط زیست مخالف توسعه، رشد اقتصادی وتکنولوژی نیست.فقط این توسعه و رشد باید به طوری انجام شود که سرمایه های محیط زیستی و احتیاجات  نسل آینده را به خطر نیندازد و ما با تمام وجود،سعی و تلاشمان را برای  مدیریت و نگهداری محیط زیست  و منابع طبیعی و کشاورزی انجام خواهیم داد و معتقدیم برای اجرای برنامه توسعه از تکنولوژی و تکنیکهای کاربردی سازگار با محیط زیست باید استفاده گردد.

شمسی پور در ادامه گفت: عین استراتژی سیاست و تهیه الگوی مناسب توسعه شهری و روستایی، شبکه راهها، سیستم حمل نقل، تکنولوژی مناسب و توسعه پایدار در دستور کار ماست و مسئولین زیربط و دستگاههای مرتبط و صاحبان صنعت باید چشم انداز توسعه پایدار و نگاه بلند مدت به مباحث محیط زیستی ، منابع طبیعی و کشاورزی داشته باشندتا بتوانیم از خاک، آب، گونه های گیاهی و جانوری حفاظت و حراست کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: ما برای حل مشکلات زیست محیطی و پیشگیری از خطرات آسیب محیط زیست  در آینده در سطوح مختلف برنامه ریزی واقع بینانه کردیم و  ثبات و امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را از ارکان اولیه آن قرار دادیم و تمام برنامه ها پس از خاتمه مطالعات زیست محیطی و فرایند ارزیابی زیست محیطی صورت خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار