رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس آمارهای به‌دست آمده از میزان تولید تخم‌مرغ در استان، سالانه بیش از ۶۶ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین تولید می‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 20 June 2015

به گزارش تابناک از قزوین، نیازعلی ابراهیمی‌پاک ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمارهای به‌دست آمده از میزان تولید تخم‌مرغ در استان، سالانه بیش از 66 هزار تن تخم‌مرغ در قزوین تولید می‌شود.

وی بیان کرد: از میزان 66 هزار تن تخم‌مرغ تولیدی در استان تنها یک سوم آن مصرف داخلی است و دو سوم آن به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود که این امر در رونق اقتصادی استان نقش بسزایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در زمینه توسعه تولید تخم‌مرغ استان در حال تدوین است تصریح کرد: در راستای توسعه تولید تخم‌مرغ در استان، برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در این زمینه در حال تدوین است.

ابراهیمی‌پاک افزود: در نظر داریم با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای، میزان تولید تخم‌مرغ سالانه در استان را از 66 هزار تن به 90 هزار تن در سال برسانیم که این امر در رونق اقتصادی و اشتغالزایی برای جوانان و نسل آینده استان مهم و حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: مرغداران باید در رعایت بهداشت و استانداردهای لازم در زمینه پرورش مرغ تخم‌گذار و تولید تخم‌مرغ اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا محصولات سالم و مرغوب در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار