رئیس شورای شهر قزوین:
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید طرح زیرگذر در خیابان برای دسترسی آسان مردم به ساختمان جدید شهرداری و شورا طراحی شود.
کد خبر: ۵۰۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 08 October 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حکمت‌اله داودی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، به ساختمان جدید شهرداری و شورا اظهار داشت: این ساختمان در خیابان تندرو واقع است و سرعت خودروها بالا بوده و بیش از 70 کیلومتر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به همین دلیل باید راهکاری اتخاذ شود تا شهروندان قزوینی با کمترین مشکل از این خیابان برای ورود به ساختمان عبور کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: باید طرح زیرگذر برای دسترسی آسان مردم به ساختمان جدید شهرداری و شورا طراحی شود تا با اجرایی شدن آن دسترسی شهروندان قزوینی به این ساختمان تسهیل یابد.

* دلسوزی حفظ 70 هکتار از باغ سنتی جای تأمل دارد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه تخریب باغ‌های سنتی شیوه غلط است و همه باید در حراست از آن‌ها تلاش کنند، بیان کرد: اگر ساخت پل امام رضا(ع) از این باغستان عبور می‌کرد، هزینه‌ها به شدت کاهش می‌یافت.

 سعید دقیقی خاطرنشان کرد: هر روز باغ‌های سنتی در معرض نابودی هستند و مجموعه مدیریت شهری قبول کرده که متحمل هزینه 200 میلیارد تومانی شود اما 70 هکتار از این باغ‌ها نابود نشود که این جای تأمل است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته هزاران هکتار از باغ‌های سنتی از بین رفته است، گفت: چرا این هکتار که از بین رفته مسؤولان دلسوزی نکردند و اکنون مدافع 70 هکتار باغ شدند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: هزینه‌های احداث پل امام رضا(ع) با عبور از باغستان سنتی به شدت کاهش می‌یافت و با تحقق این مهم از مصرف بیت‌المال صرفه‌جویی می‌شد.

دقیقی اضافه کرد: با سخت پل امام رضا(ع) سیمای شهر قزوین خراب شده و همچنین ساکنان نواحی این پل از احداث آن ناراضی هستند؛ چرا باید پروژه‌ای در سطح شهر اجرا شود که مردم را دچار زحمت کند.

در ادامه احد چگینی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم با بیان اینکه باید از جاده قدیم آبگیلک دسترسی خاصی برای ساختمان جدید شهرداری تعریف شود، افزود: با این دسترسی به بلوار معلم، دیگر نیاز به هزینه زیرگذر و پل نیست.

* نبود بودجه مهم‌ترین دلیل توقف ساختمان شهرداری

سیدمنیره قوامی از دیگر اعضای شورا هم با بیان اینکه اعضای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر قزوین سه نفره تشکیل شده است، گفت: تعداد اعضای این کمیسیون‌ها باید به پنج نفر افزایش یابد زیرا با به وجود آمدن یک مشکل برای عضوی، جلسه کمیسیون مربوطه تشکیل نمی‌شود.

در ادامه جلسه فرج‌اله فصیحی‌رامندی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: تعداد اعضای تمام کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر قزوین باید به پنج نفر افزایش یابد تا روند تشکیل جلسات راحت‌تر باشد تا با دقت و بررسی بیشتر اعضا، تصمیمات شهری اتخاذ شود.

وی یادآور شد: همچنین با تعداد پنج نفر عضو در کمیسیون‌ها نفرات بیشتری از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در جریان مسائل مختلف شهری در کمیسیون‌های تخصصی قرار می‌گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با شاره به ساختمان جدید شهرداری ادامه داد: نبود بودجه مهم‌ترین دلیل توقف عملیات عمرانی این ساختمان بوده است و اگر در هر پروژه‌ای اعتبار باشد، پیشرفت فیزیکی آن با روند مطلوبی پیش می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار