معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین:
معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین گفت: ساختمان جدید شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۵۰۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 08 October 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سید محمدعلمی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه ساختمان جدید شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم فاز نخست این پروژه تا پایان سال جاری افتتاح شود و فاز دوم هم در 6 ماه نخست سال 97 به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: ساخت این ساختمان به دلیل اینکه مطرح شد باید نمای آن براساس معماری اسلامی و ایرانی ساخته شود که در مقطعی از زمان متوقف شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: مرحله دوم ساخت نمای ساختمان جدید شهرداری طبق آیتم‌های معماری اسلامی و ایرانی انجام و اکنون 55 درصد نمای این ساختمان براساس این معماری احداث شده است.

علمی یادآور شد: تأخیر فقط به دلیل نمای ساختمان شهرداری نبوده و عوامل مختلفی داشته که از جمله آن‌ها رعایت معماری اسلامی و ایرانی در این نما بوده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه بودجه مصوب ساختمان جدید شهرداری قزوین 15 میلیارد تومان و انجام شده بیش از 23 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: مدت قرارداد این ساختمان 73 ماه و آغاز پروژه سال 90 بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین به سامانه مدیریت معابر شهری اشاره کرد و گفت: بودجه مصوب این پروژه یک میلیارد ریال، آغاز پروژه سال 95، مدت قرارداد 6 ماه، بودجه پیمان یک میلیارد و 980 میلیون ریال و اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علمی مطرح کرد: ایجاد زمینه کامل gis معابر، ایجاد شناسنامه کامل از معابر و عوارض درون آن، ایجاد بستر مهندسی در راستای برآورد هزینه اجرای خدمات مختلف در بخش‌های عمران و خدمات شهری، ایجاد زمینه ثبت اقدامات مختلف اجرا شده در سطح منطقه جهت ایجاد بانک اطلاعاتی سوابق عوارض و کاهش هزینه‌های اجرای خدمات شهری و عمران معابر از مزایای این طرح است.

وی تصریح کرد: نرم‌افزاری است که در ابتدا توسط دوربین‌هایی که در شهر است از سطح معابر برداشته شده و براساس نیاز اصلاح و ترمیم می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین ادامه داد: در سطح شهر قزوین هفت میلیون متر مربع پوشش آسفالت داریم که سالانه 70 هزار متر مربع انجام می‌شود و هر 10 تا 12 سال هم ترمیم و خرابی‌ها بررسی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار