مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین: مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه خللی در برگزاری اردوی راهیان نور ایجاد نشده و این اردو با قوت خود بر حسب شیوه‌نامه ارائه‌شده توسط وزیر آموزش‌وپرورش با در نظر گرفتن نکات ایمنی و تأمینی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۵۰۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 14 October 2017
به گزارش تابناک قزوین رضا ابراهیمی مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با اعلام اینکه نخستین اعزام  کاروان اردوی راهیان نور دانش‌آموزان دختر استان قزوین هم‌زمان با سراسر کشور از 22 مهرماه به شمال غرب آغاز می‌شود، اظهار کرد: در این اردو دانش آموزان پایه دهم که درس آمادگی دفاعی دارند، از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه شامل مناطق بازی دراز، پادگان ابوذر و منطقه مرصاد همچنین باغ‌موزه دفاع مقدس همدان بازدید خواهند کرد.  

وی افزود: تا پایان سال تعداد 7 هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان قزوین در اردوی راهیان نور شرکت خواهند کرد و از برنامه‌هایی چون روایتگری، برنامه‌های متعدد فرهنگی و بصیرتی با حضور روحانیون و مبلغان، مسابقات فرهنگی، پاسخ به سؤالات و شبهات، افتتاحیه و اختتامیه و رزمایش شبانه به عنوان جذاب‌ترین برنامه بهره خواهند برد.

ابراهیمی تصریح کرد: اردوی راهیان نور به عنوان عملیات بزرگ فرهنگی در کشور را می‌توان بهترین برنامه تأثیرگذار برای دانش‌آموزان به عنوان نسلی که انقلاب و دفاع مقدس را از نزدیک درک نکرده‌اند، عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اتفاقی که در اردوی دانش آموزان شهر داراب رخ داد و جان تعدادی از دانش‌آموزان را گرفت، عنوان کرد: بعد از این اتفاق ناراحت‌کننده، تمامی اردوهای دانش‌آموزی با دستور وزیر آموزش‌وپرورش لغو شد اما بعد از انجام هماهنگی‌های لازم از طریق وزارت آموزش‌وپرورش این اردوها با شیوه‌نامه جدید از سر گرفته شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه خللی در برگزاری اردوی راهیان نور ایجاد نشده و این اردو با قوت خود بر حسب شیوه‌نامه ارائه‌شده توسط وزیر آموزش‌وپرورش با در نظر گرفتن نکات ایمنی و تأمینی ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با بیان اینکه تمامی اعزام‌های استان از طریق شرکت جوان سیر ایثار صورت می‌گیرد، گفت: این اتوبوس‌ها با رانندگانی مجرب از طریق راهنمایی و رانندگی و معاونت آماد و پشتیبانی کاملاً چک شده و اگر از نظر فنی تائید شدند اجازه حرکت خواهند داشت.

وی تأکید کرد: تاکنون هیچ حادثه‌ای در اردوی راهیان نور دانش‌آموز استان قزوین ایجاد نشده و در سلامت کامل این اردوها برگزار می‌شود.

ابراهیمی در پایان اردوی راهیان نور را بزرگ‌ترین برنامه فرهنگی دانست و افزود: این برنامه با همکاری بسیج دانش‌آموزی، سپاه پاسداران و آموزش‌وپرورش به‌صورت قرارگاهی برگزار می‌شود و هماهنگی‌های لازم برای هر چه‌بهتر انجام شدن آن نیز برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار