به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین، سیدمحمد علمی اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) به طول دو هزار متر دومین پل طویل صندوقهای بعد از پل صدر در کشور بوده که به روش طره متعادل اجرا شده است.
وی افزود: تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) با هدف تسهیل در عبور و مرور و افزایش ظرفیت ترافیکی بلوار جمهوری اسلامی به عنوان کمربندی شهر، برقراری ارتباط بین زیرگذر باغستان (ابوترابی) و بلوار جمهوری در راستای تکمیل رینگ شرقی و کاهش حجم ترافیک میدان تهران قدیم در حال احداث است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: این پروژه منطبق با طرحهای بالادستی و هماهنگ با طرح ساماندهی امامزاده حسین(ع) بوده که یکی از برنامههای اصلی شهرداری قزوین در ساماندهی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور جنوب شهر است.
علمی افزود: تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) به طول دو هزار متر با عرض 22.4 متر در ارتفاع 7.5 متر در حال احداث است و طول سازه عرشه این تقاطع دو هزار متر در دو خط رفت و دو خط برگشت به همراه لاین های اضطرار به عرض 4/22 متر و مساحت در پلان 44 هزار و 800 متر مربع است که به صورت قطعات پیش ساخته صندوقهای(سگمنتال) است.
این مسؤول گفت: ظرفیت پارکینگ در این تقاطع هزار خودرو است که این پارکینگها زائران بارگاه امامزاده حسین(ع)، مزار شهدا و آرامستانها را پوشش میدهد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: نوع پل در نظر خواهی از ذینفعان و مراجع ذیصلاح از طریق فرآیند تحلیل شبکهای(AHP) در سلسله مراتب خاص، روش قطعات پیشساخته صندوقهای (سگمنتال) انتخاب شده است.
علمی در ادامه خاطرنشان کرد: طراح این پروژه مهندسان مشاور هگزا، دستگاه نظارت مهندسان مشاور طرح گارنو و پیمانکار پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(گروه تخصصی شهید رجایی) است و مدت اولیه اجرای این پروژه 28 ماه با اعتبار 147 میلیارد ریال است که تا کنون 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.