امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین گفت: داشتن تقوی موجب بصیرت افزایی و امنیت پایدار در جامعه می شود.
کد خبر: ۵۱۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲ 30 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان قزوین که در دوره بصیرت‌افزایی و اخلاق کارکنان نیروی انتظامی شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: تقوا و بصیرت، جزو مهمترین مباحث دینی محسوب می‌شوند و خداوند به رعایت این دو اصل مهم دینی فرمان داده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه تقوا و بصیرت مهجور مانده‌اند در حالی که خداوند حدود ۸۰ بار در قرآن فرمان به تقوا داده است و اصرار خداوند بر رعایت تقوا، نشان دهنده اهمیت موضوع است.

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه باید درک درستی از تقوا و بصیرت داشته باشیم، افزود: خداوند خود را رحمن و رحیم معرفی کرده است و نباید از تقوا، معنی ترسیدن از خداوند استنباط شود و ضروری است درک متعالی‌ از این امر مهم دینی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند قرآن را معدن کسب تقوا و بصیرت معرفی کرده است و انسان‌ها به هر نسبتی که از تقوای الهی برخوردار می‌شوند، به همان نسبت صاحب بینش و بصیرت عمیق‌تر خواند شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه انسان اهل تقوا میان حق و باطل تفاوت قائل می‌شود، یادآور شد: تقوا، بصیرت و نورانیت می‌آورد. در طول تاریخ به خاطر فقدان بصیرت، آسیب‌های فراونی دیده‌ایم. اگر بصیرت بود مسلم تنها نمی‌ماند و جامعه صاحب ضررهای بعد از آن نمی‌شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار