مدیرعامل شرکت آبفای ایلام خبر داد
مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام از افزایش 8 برابری اعتبارات آب و فاضلاب ایلام خبر داد.
کد خبر: ۵۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵ 24 June 2015

 به گزارش تابناک ایلام -داراب بیرنوندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محور برنامه ششم توسعه آب و محیط زیست است و این افزایش اعتبارات نشان دهنده این است که دولت تدبیر و امید به این مهم عنایت دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت: در حوزه آب آشامیدنی در عین حال که شاید به نظر تامین و انتقال آن ساده باشد اما در عمل دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. اولا این آب باید دائما و 24 ساعته در اختیار مردم باشد و دوم اینکه بیشترین جرم را در مقایسه با سایر انرژی‌ها منتقل می‌کنیم. هیچ انرژی از جمله نفت، گاز و بنزین و ... به اندازه آب منتقل نمی‌شود به عنوان مثال برای یک خانوار باید 20 تن آب منتقل شود تا بتواند از آن استفاده کند.

وی ادامه داد: در مقابل نیز باید کمترین میزان آب بهاء از مردم اخذ شود و به طور متوسط از هر خانوار در استان ایلام به طور متوسط 11 هزار تومان در یک دوره دو ماه بابت خدمات آب و فاضلاب اخذ می‌شود در صورتی که بیشترین جرم از حیث انرژی را به خانوارها منتقل می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در سال گذشته 29 درصد کاهش بارندگی داشتیم و کاهش بارندگی بر منابع آبی یک و نیم برابر تاثیر منفی دارد یعنی حدود 50 درصد با کاهش منابع مواجه خواهیم شد. بارندگی 4 میلیمتری اصلا در زمین نفوذ نکرده و جزو بارندگی‌های مؤثر نخواهد بود.

بیرنوندی تصریح کرد: در شهر آبدانان نیز شاهد کاهش 33 درصدی بارش‌ها طی سال گذشته بوده و در این منطقه با وجود چشمه و چاه‌ها  حدود 55 درصد منابع آبی را از دست داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام گفت: حدود 600 لیتر آب در ثانیه طی سال گذشته به علت کاهش نزولات جوی در شهرهای مختلف استان ایلام از دست داده‌ایم. خشکسالی در ایلام در سال‌های اخیر به یک رفتار عادی طبیعت تبدیل شده است.

وی ادامه داد: برخی از کارشناسان هم اعتقاد دارند که قرن اخیر قرن خشکسالی است و واقعیت ایران نیز غیر از این نیست و باید در مصرف به ویژه در حوزه کشاورزی عنایت ویژه‌ای صورت پذیرد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر در استان و در کشور موضوع اصلاح مصرف به شدت مورد عنایت واقع شده و مدیریت مصرف در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام در پایان از افزایش 8 برابری اعتبارات آب و فاضلاب ایلام خبر داد و گفت: عنایت دولت و تدبیر در این راستا قابل تحسین است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار