رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از آغاز واکسیناسیون دام‌های سنگین قزوین(گاو و گوساله) علیه بروسلوز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 28 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین، عیسی غیاث‌یزدی از آغاز واکسیناسیون دام‌های سنگین قزوین(گاو و گوساله) علیه بروسلوز خبر داد و اظهار داشت: در این طرح که بیش از 385 روستا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد از امکانات بخش دولتی و خصوصی استفاده شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 10 هزار رأس گاو و در حدود چهار هزار رأس گوساله علیه بیماری تب مالت واکسینه شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری تب مالت ( بروسلوز ) یک بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و دام است که می‌تواند خطرات بالقوه‌ای را در جمعیت‌های انسانی و بالتبع در دام ایجاد کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: بیماری بروسلوز یا تب مالت یکی از بیماری قابل انتقال بین انسان و دام است که پیشگیری از آن نقش عمده‌ای در ارتقا سطح سلامت جامعه دارد.

غیاث‌یزدی یادآور شد: علایمی از قبیل سقط جنین و مرده‌زایی در دام که می‌تواند به اقتصاد دامداری خسارت وارد کند و در کنار ایجاد علایم انسانی همانند تورم مفاصل، درد عضلانی و غیره به خطرات ناشی از این بیماری می‌افزاید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار