عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه بخش خصوصی باید در راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری ورود پیدا کند، گفت: اهداف راه‌اندازی این دفتر با اهدافی که باید در نوسازی بافت فرسوده داشته باشند، تعارض دارد.
کد خبر: ۵۳۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 29 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فرج‌اله فصیحی‌رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به دفتر تسهیل‌گری اظهار داشت: اهداف راه‌اندازی این دفتر با اهدافی که باید در نوسازی بافت فرسوده داشته باشند، تعارض دارد.

وی با اشاره به اینکه در راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری باید بخش خصوصی، انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران ورود پیدا کنند، افزود: انجام این مهم شهرداری قزوین نیست و سازمان نظام مهندسی ساختمان هم باید به عنوان ناظر و مشوق شهروندان قزوینی در نوسازی بافت‌های فرسوده باشد.

در ادامه این جلسه سعید دقیقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم با اشاره به دفتر تسهیل‌گری محله دیمج بیان کرد: ایجاد چنین دفتری در توجیه شهروندان قزوینی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مؤثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر تسهیل‌گری زمینه مناسب برای اعتمادسازی مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تجمیع پلاک‌ها، هویت‌سازی بناها و تغییرات کالبدی فرهنگی و اجتماعی بوده و به همین دلیل راه‌اندازی آن ضروری است.

احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم به نوسازی بافت‌های فرسوده تأکید کرد و گفت: باید اقدامات لازم در تحقق این مهم که با جان و مال مردم در ارتباط است، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مسؤولان استانی و شهری با هماهنگی و اتحاد یکدیگر می‌توانند در تشویق مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده موفق باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به بودجه 97 مطرح کرد: اگر ابلاغ سیاست‌های شورا تأثیر چندانی در تدوین این بودجه ندارد و قرار است بدون در نظر گرفتن نظرات شورا تدوین شود، همانند روال گذشته صورت گیرد و این بودجه نوشته و تکمیل شده و مبنای آن براساس شورای پنجم باشد.

چگینی خاطرنشان کرد: برای سال 97 بودجه منطبق با وعده‌ها و اقداماتی که در ذهنمان است انجام دهیم و میزان تحقق و انحراف آن را مسؤولان مربوطه انجام داده و بعد از جمع‌بندی به اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ارائه دهند.

این عضو شورا تشریح کرد: و در برنامه دوم پنج ساله شهرداری باید مشخص شود چه ضرورت‌ها، زیرساخت‌ها و برنامه‌هایی باید اجرا و طرح‌ها عملیاتی شود اما این مهم در برنامه نیست که باید برطرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: باید میزان انحراف بودجه گذشته و میزان تحقق آن احصا شده تا بتوانیم در تدوین بودجه جدید با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت بودجه خوبی نوشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار