شهردار قزوین خواستار شد
شهردار قزوین گفت: باید کارگروه یا کمیته‌های تخصصی مشترک بین مجموعه مدیریت شهری با اداره‌کل میراث فرهنگی در اجرای برخی طرح‌های شهری ایجاد شود.
کد خبر: ۵۳۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 29 November 2017
به گزارش تباناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی صفری در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که شب گذشته در تالار اجتماعات این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نگاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به توسعه شهر قزوین دلسوزانه است و معتقد هستیم هر طرحی در توسعه شهری اجرا می‌شود باید تکیه بر میراثی باشد.

وی افزود: معتقد هستیم میراث فرهنگی باید طوری حرکت کند که حیات در شهر قزوین شکل بگیرد و زندگی جریان داشته باشد.

شهردار قزوین یادآور شد: با همکاری که بین مجموعه مدیریت شهری و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقویت یابد تا اقتصاد شهر بر مبنای تک محوری نفتی نباشد و بر درآمد گردشگری باشد.

وی مطرح کرد: باید اقتصاد شهر قزوین بر مبنای توزیع عادلانه درآمد شکل بگیرد و این هدف در دوره پنجم شورای اسلامی شهر قزوین محقق شود.

شهردار قزوین بیان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری در توسعه شهری حفظ هویت شهر قزوین را در نظر دارد و هدف مشترک بین این دو نهاد است.

صفری اضافه کرد: در رسیدن به توسعه شهری تفاوت‌ نگاه‌هایی بین اداره‌کل میراث فرهنگی و شهرداری وجود دارد که باید با ملاحظه و مدارا کردن برخی موارد برطرف شود.

این مسؤول با اشاره به طرح جامع تفصیلی شهر قزوین تصریح کرد: این طرح طوری نیست که بتوان از آن عبور کرد البته قابل تغییر است.

شهردار قزوین یادآور شد: بازگشایی طرح شهید انصاری شرقی را اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌گوید اشتباه بوده اما شهرداری بیان می‌کند درست است.

 صفری گفت: در رفع این نگاه‌ها باید معیاری باشد که طرح جامع تفصیلی است این طرح هم شهرداری قزوین تهیه نکرده و هیچ نقشی در تدوین آن نداشته است.

وی اضافه کرد: طرح یاد شده توسط یک دستگاه مشاور تهیه شده و شهرداری قزوین مجری اجرای آن است و به هیچ عنوان سلیقه‌ای نیست به همین دلیل باید به آن احترام گذاشت.

شهردار قزوین با بیان اینکه تعاملات اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شهرداری مطلوب است، عنوان کرد: در ایام نوروز این اداره‌کل کمک‌های خوبی را به شهرداری کرده که این تعاملات همچنان ادامه دارد.

صفری با اشاره به اینکه اشتراکاتی بین شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی وجود دارد، مطرح کرد: البته تفاوت‌هایی هم هست که باید با تشکیل کارگروه یا کمیته‌های تخصصی برطرف شود و طرفین به نتایج مثبتی دست یابند.

این مسؤول توضیح داد: باید تعاملات نهادهای یاد شده بر مبنا و اصول پایداری باشد، نگاه‌های شخصی ورود پیدا نکند و به بالندگی شهر فکر کنیم.

شهردار قزوین ادامه داد: باید مشکلات موضوع‌هایی همانند پارکینگ سعدالسلطنه، ساماندهی ورودی‌ها و بافت‌های تاریخی به ویژه دولتخانه صفویه برطرف شود.

صفری با اشاره به دولتخانه صفوی خاطرنشان کرد: این آثار تاریخی اهمیت بسزایی دارد که باید با همکاری طرفین بین میراث فرهنگی و بنیاد برطرف شود.

وی با اشاره به پارکینگ سعدالسلطنه افزود: اجرای این طرح طی برگزاری جلسه‌هایی بین اداره‌کل میراث فرهنگی و شهرداری با اتخاذ راهکاری در حال برطرف شدن است.

شهردار قزوین تصریح کرد: باید همکاری‌ها بین اداره‌کل میراث فرهنگی و مجموعه مدیریت شهری بیش از گذشته تقویت یابد تا توسعه شهری با در نظر گرفتن حفظ میراث تاریخی صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار