گلایه عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برگزاری همایش منع خشونت علیه زنان در راستای اهداف سند 2030 بوده که سازمان یونسکو ارائه کرده است.
کد خبر: ۵۳۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 29 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فرج‌اله فصیحی‌رامندی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که شب گذشته در تالار اجتماعات این شهر برگزار شد، به همایش منع خشونت علیه زنان اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین همایشی و مراسم‌هایی همانند آن رفع تبعیض جنسی در راستای اهداف 2030 بوده است.

وی افزود: باید منع علیه خشونت زنان را در فرهنگی دینی دنبال کرد و نباید به سند 2030 که سازمان یونسکو ارائه کرده و از اهداف فمینیستی است، تکیه کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: در سند 2030، 17 هدف بیان شده که بند دوم آن به موضوع دست‌یابی به تساوی جنسی و توانمندسازی همه زنان و دختران اشاره شده است.

فصیحی‌رامندی اضافه کرد: همچنین در سند یاد شده مطالبی در خصوص ریشه‌کنی انواع خشونت علیه زنان و دختران همانند قاچاق انسان بیان شده است.

این عضو شورا مطرح کرد: منع خشونت علیه زنان را باید با تقویت فرهنگ دینی و رشد اخلاق اسلامی جست‌وجو کرد نه اینکه اصول اولیه اخلاقی دین خود را از غربی‌ها بگیریم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه آموزه‌های غربی نمی‌توانند خشونت را در جامعه کم کند، عنوان کرد: کشورهای غربی اهداف خود را در منع خشونت عنوان می‌کنند و توجهی به آموزه‌های دینی ندارند.

وی اضافه کرد: آموزه‌های غربی در کاهش خشونت نمی‌توانند کاری انجام دهند چه بسا که تاکنون نتوانستند این موضوع را در کشورهای اروپایی برطرف کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه ترویج ناب محمدی(ص) می‌تواند خشونت را در جامعه برطرف کند، گفت: علما و روحانیون باید به این موضوع توجه و آن را برای مردم تشریح کنند.

فصیحی‌رامندی تشریح کرد: شورای اسلامی شهر قزوین نباید تعهدی در اجرای همایش‌های منع خشونت علیه زنان و همانند آن داشته باشند و اگر مطالبه‌ای از دستگاه اجرایی برای هزینه کردن این برنامه‌ها شد، باید واحد مالی شهرداری قزوین لایحه‌ای به شورا بیاورد تا با تصویب این مجموعه کمک شود.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: هزینه کردن پول بیت‌المال در اجرای همایش‌هایی در راستای سند 2030 با اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی همخوانی ندارد و بابت هر هزینه‌ای باید مسؤولان مربوطه پاسخگو باشد.

این عضو شورا یادآور شد: باید آحاد جامعه را با فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی آشنا کرد که تحقق این مهم منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله خشونت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار