طی چند سال آینده
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بنده به مسؤولان هشدار می‌دهم اگر وضعیت باغستان سنتی به همین روال ادامه یابد طی چند سال آینده صدها هکتار این باغستان از بین می‌رود.
کد خبر: ۵۳۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 29 November 2017
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی عبدالرزاقی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که شب گذشته در تالار اجتماعات این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هر هفته چند مراجعه‌کننده از شهروندان قزوینی به شورا در خصوص اجرای طرح شهید انصاری شرقی حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح یاد شده 30 تا 40 پلاک تملک نشده است، افزود: صاحبان این پلاک‌ها در ترمیم، نوسازی، خراب و فروش خانه‌های خود نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه در حق شهروندان قزوینی با اجرای طرح شهید انصاری شرقی ظلم شده است، عنوان کرد: شهرداری در اجرای این طرح هزینه‌هایی را پرداخت کرده و می‌کند که جزو سرمایه‌های شهری محسوب شده و باید در جلوگیری هدر رفت آن اقدامات لازم انجام شود.

عبدالرزاقی با اشاره به اینکه باغستان سنتی به عنوان مظهر تاریخی و فرهنگی در فهرست ملی کشور ثبت شده است، مطرح کرد: با توجه به این موضوع دیگر نمی‌توانیم در این باغستان ساخت و سازی انجام دهیم.

این عضو شورا احیای باغستان سنتی را ضروری دانست و گفت: برای تحقق این مهم باید منافع مالی مالکان باغ‌ها، محیط زیست، دولت و شهرداری را لحاظ کرد تا بتوانیم به نتایج مثبتی دست یافت.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه چندین نفر یک باغ سنتی که 500 تا 700 متر است، نگهداری می‌کنند، یادآور شد: نگهداری هر یک از باغ‌ها سالانه 10 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد در حالی که هیچ درآمد حاصله وجود ندارد.

عبدالرزاقی اضافه کرد: وضعیت موجود در باغستان سنتی صرفه اقتصادی برای مالکان باغ‌ها ندارد به همین دلیلی تلاشی در حفظ و احیای آن‌ها انجام نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از 5 هکتار باغستان سنتی، دو هزار و 870 هکتار باغ سنتی باقی مانده است، خاطرنشان کرد: شریان‌های آبی هم که این باغستان را طی سال دو بار در بهار و زمستان آبیاری می‌کرد، از بین رفته است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: بنده به مسؤولان هشدار می‌دهم اگر وضعیت باغستان سنتی به همین روال ادامه یابد طی چند سال آینده صدها هکتار این باغستان از بین می‌رود.

عبدالرزاقی گفت: برگزاری جلسه‌ها با همین روند در استانداری و دستگاه‌های مختلف اجرایی نمی‌تواند هیچ کمکی در حفظ و احیای باغ‌های سنتی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار