عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری و شورا مخرب و نابودکننده میراث فرهنگی و تاریخی شهر قزوین نیست.
کد خبر: ۵۳۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 02 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فرج‌اله فصیحی‌رامندی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری و شورا مخرب و نابودکننده میراث فرهنگی و تاریخی شهر قزوین نیست بلکه برای حفظ آثار فاخر تلاش می‌کند.

وی افزود: باید تعامل بین مسؤولان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین و مجموعه مدیریت شهری افزایش یابد و نگاه‌های بین آن‌ها در احیای بافت تاریخی منصفانه باشد تا باهمکاری، مساعدت و مدارا کردن بتوانند نقش بسزایی در زنده کردن این بافت داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: اگر در گذشته شرایطی بوده که اداره‌کل میراث فرهنگی و شهرداری نتوانسته تصمیمات لازم را در نوسازی بافت فرسوده اتخاذ کند امروز با تغییر شرایط اقدامات خوبی را در این راستا انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری در اشتغالزایی و رونق اقتصادی تأثیر چشمگیری دارد، بیان کرد: بانوان قزوینی در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعالیت می‌کنند که با رونق این صنعت می‌توان فعالیت اقتصادی این قشر جامعه را بهبود بخشید.

جواد حضرتی‌ها با بیان اینکه طبق مرکز آمار ایران قزوینی یکی از 10 مقصد گردشگری کشور است، عنوان کرد: به همین دلیل توجه به عوامل مختلف توسعه این صنعت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مقصد گردشگری یک، دو و سه روز بیشتر تقسیم‌بندی شده است، گفت: قزوین جزو شهرهای یک روزه است و رتبه نخست در این خصوص را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به نوروز 97 اضافه کرد: باید از امروز برای آغاز سال جدید برنامه‌های مناسبی را برنامه‌ریزی کرده و با پیش‌بینی‌های درست و بجا، جایگاه مقصدی این شهر تثبیت شود.

حضرتی‌ها مطرح کرد: 530 هکتار بافت تاریخی در شهر قزوین بوده و این بافت در دوره یک هزار ساله با اندکی تفاوت ثابت بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه باغستان سنتی ثبت ملی کشور شده است، یادآور شد: ساخت و ساز در این باغستان که موجب تغییر منظر آن شود، ممنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: مدیران باید در توسعه شهری به‌گونه‌ای رفتار کرده و آینده این شهر را طوری در نظر بگیرند تا به آثار تاریخی هیچ‌گونه صدمه‌ای وارد نشود.

حضرتی‌ها گفت: مدیران از تصمیم‌گیری لحظه‌ای و بدون در نظر گرفتن آینده شهر قزوین به شدت خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار